SOP om Nike i Dansk A og Afsætning A

  • HHX 3. år
  • SRP (Dansk A, Afsætning A, SOP)
  • 7
  • 27
  • 7533
  • PDF

SOP om Nike i Dansk A og Afsætning A

SOP i Dansk A og Afsætning A om Nikes position i Danmark.

I opgaven går jeg i dybden med virksomheden, således at jeg kan afgøre Nikes position på det danske marked - denne vurderes, og det diskuteres hvorvidt de 4 p'er skal anvendes fremover for derved at øge virksomhedens vækst.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

Indledning: 2
Metodeovervejelser 3
Afgrænsning 3
Virksomhedsbeskrivelse af Nike 4
De 4'per. 5
Produkt: 6
Pris: 7
Place: 9
Promotion: 9
Reklameanalyse 12
Vurdering og diskussion 17
Konklusion 20
Litteraturliste 20
Bilag 1 22
B 23
Bilag 2 23
Bilag 3 24
Bilag 4 25
Bilag 5 26
Bilag 6 27

Uddrag

"Indledning:
Nike er en spændende virksomhed, som producere sportsprodukter, som er kendt over hele verden. Mange mennesker anvender i dag Nike, enten som fodboldstøvler, løbesko eller bare som sportstøj.

Nikes reklamer er set i langt det meste af verden, og jeg synes altid Nike har formået, at lave nogle spændende reklame, som faktisk er underholdende.

Nike konkurrerer meget med Adidas om markedsandelene indenfor fodbold, hvor de langsomt spiser sig en smule ind, på Adidas markedsandele. Jeg interesserer mig selv meget for sport, og anvender også selv Nike. Dette er grunden til, at jeg har valgt at arbejde med Nike.

En anden grund er også, at jeg finder deres reklamer meget spændende, idet de altid anvender nogle kendte sportsmænd, og jeg kunne godt tænkte mig, at finde ud af, hvilke faktorer som det er, at Nike anvender for at påvirke deres målgruppe med deres reklamer.

Men hvad indebærer virksomheden Nike generelt, og hvordan er deres position på det danske marked? Hvordan anvender de deres 4 P'er, hvor der er særlig vægt på promotionparameteren? Og hvorledes burde de anvende deres 4 P'er i fremtiden for at øge deres vækst? Det er hvad jeg vil finde frem til, ved at lave denne opgave, og ud fra dette kom problemformuleringen:"... Køb adgang for at læse mere

SOP om Nike i Dansk A og Afsætning A

[14]
Bedømmelser
  • 06-12-2012
    Super god! rigtig relevant, og giver et dejlig indblik af hvorledes en srp skal stilles op! + kilderne er fantastiske!
  • 11-04-2012
    Sproget i opgaven er ikke velformuleret. Der er nogle gode punkter i opgaven, men slet ikke til et 7-tal.
  • 04-02-2014
    arrh... kunne være bedre. men god hjælp til at komme igang. ;)
  • 15-05-2013
    god til inspiration,