Reklamekampagne - Børnefonden

  • HTX 2. år
  • Kommunikation/It A
  • 10
  • 27
  • 4956
  • Word2007

Reklamekampagne - Børnefonden

Rapport om en reklamekampagne om Børnefonden.

Formålet med vores kampagne er at informere folk om børnefondens arbejde, men også at få flere folk til at blive sponsorer. Men de to hænger jo også sammen, for folk sponsorere jo ikke bare uden at vide hvad det er de giver penge til. Hos børnefonden ved man altid hvem der får de penge man giver, da man får sit eget sponsorbarn, som man også får breve fra og kan sende gaver til.

Indhold

Indledning 3
Kampagnebaggrund 4
Om kampagner/kampagnebegrebet 4
Formål 4
Målgruppe 5
Overordnet om kampagnen 5
Sammenhæng mellem de enkelte elementer 5
Hvor og hvornår skal de enkelte dele vises 6
Kort om filmen 6
Ideen 6
Kort om plakaten 7
Ideen 7
Kort om brochuren/folderens 7
Ideen 7
Beskrivelse af plakat 8
Hvad forestiller den 8
Hvordan er den komponeret 8
Opstilling 10
Det gyldne snit 10
Farver 11
Vis den i den virkelige verden 12
Hvordan er den lavet 13
Programmer 16
Beskrivelse af folder 17
Indhold 17
Opbygning 18
Layout 18
Farver 19
Billeder 19
Tekstvalg 21
Folder trin for trin 22
Økonomi 26
Konklusion 26
Litteraturliste 27

Uddrag

Indledning
Vi har valgt at lave vores kampagne for børnefonden, da vi fik til opgave at finde en humanitær organisation, og lave en kampagne for dem. Vi valgt så børnefonden da vi syntes det er en spændende organisation, som lave er vigtigt stykke arbejde.
Børnefonden arbejder i rigtigt mange lande verden over, og hjælper fattige børn til at få en bedre hverdag. Børnefonden har både sponsorer, som sponsorer at bestemt barn og dets familie, man de har også forskellige projekter, som f.eks. går ud på at skaffe rent vand og medicin.
Vi har fået af vide at vores kampagne skal indeholde 3 elementer. Det første skulle være et udkast til en reklame film, den anden skulle være en eller flere plakater, og den sidste en folder. Da det er en kampagne er det vigtig at der er sammenhæng mellem de forskellige elementer.

Kampagnebaggrund
Om kampagner/kampagnebegrebet
Der er ikke særlig mange firmaer og organisationer har ikke råd til, helt tiden at have et stort medietryk på deres målgruppe. Derfor gør man det i stedet i korte perioder, hvor man virkelig gør opmærksom på sig selv, i stedet for hele tiden at reklamere lidt, hvilket folk ikke rigtig vil lægge mærke til, hvorimod de vil gør hvis man koncentrere alt sin reklame i en lille periode, det kaldes en kampagne. Når man vælger at lave kampagner og altså samler sin markedsføring i kort perioder, er det også vigtigt at man er helt sikre på hvad det er man vil opnå med kampagnen og hvordan man vil gøre det, med andre ord skal man virkelig gennemtænke sin kampagne for at den skal kunne blive en succes. Herunder er nogle af de vigtigste punkter man skal tænke på når man laver en kampagne:
- Hvem er målgruppen?
- Hvad er det man gerne vil have målgruppen til at gøre?
- Hvad tilbyder man, dem?
- Hvad er målgruppens alternativ til ens produkt?
- Hvornår skal man nå ud til dem?
- Hvordan vil man nå dem med ens budskab?
- Hvad er budgettet?... Køb adgang for at læse mere

Reklamekampagne - Børnefonden

[3]
Bedømmelser
  • 13-10-2010
    Givet af Elev på 2. år
    123456 den er intresent for at kende mere det ved jeg ikk
  • 10-11-2010
    Givet af Studerende på 2. år
    skrevet rigtig flot. god inspiration til plakater osv.
  • 19-04-2011
    Nok ikke så brugbar for de fleste, medmindre man lige præcis skal lave en reklamekampagne for Børnefonden. Desuden virker det sproglige og ikke mindst faglige niveau ret lavt.