Reklameanalyse af Opel-reklame

  • STX 2.g
  • Dansk A
  • 12
  • 4
  • 939
  • PDF

Reklameanalyse af Opel-reklame

Denne reklame blev trykt i Budstikken Esbjerg d. 3. maj 2006. I reklamen reklamerer Opel for deres dengang nye Opel Astra. Her sammenlignes reklamen med en reklame fra Euroman hvor forskellen i målgruppen analyseres.

Opgaven kommer ind på forholdet mellem tekst og billede, komposition samt afsender og modtager.

Uddrag

Læseretningen (markeret med sort på billedet) på billedet starter med sloganet i toppen, og fortsætter ned over bilens front. Derfor har Opel netop også valgt, at lade Astra hælde ned mod højre (ligesom vejens hældning, som går igennem bilen (markeret med grønt). Dette skaber en harmoni med læseretningen. Læseretningen slutter nede i venstre hjørne på vejen hvor vejstriberne er blevet sløret. Sløret giver bilen en dynamik, da det virker som om bilen kører – et øjebliksfoto af bilen... Køb adgang for at læse mere

Reklameanalyse af Opel-reklame

[4]
Bedømmelser
  • 16-09-2010
    Jeg syndes denne opgave er meget god. Der er meget dybde i svar og karakter 10 er helt sikkert fortjent. Det er en opgave der er brugt tid på.
  • 09-12-2014
    ...............................................
  • 21-05-2011
    Standard!!!! fin nok opgave.
  • 26-05-2010
    meget godt beskrevet og god sammenligning