Reklameanalyse af Opel-reklame
- STX 2.g
- Dansk A
- 12
- 4
- 939
Reklameanalyse af Opel-reklame
Denne reklame blev trykt i Budstikken Esbjerg d. 3. maj 2006. I reklamen reklamerer Opel for deres dengang nye Opel Astra. Her sammenlignes reklamen med en reklame fra Euroman hvor forskellen i målgruppen analyseres.
Opgaven kommer ind på forholdet mellem tekst og billede, komposition samt afsender og modtager.
Uddrag
Læseretningen (markeret med sort på billedet) på billedet starter med sloganet i toppen, og fortsætter ned over bilens front. Derfor har Opel netop også valgt, at lade Astra hælde ned mod højre (ligesom vejens hældning, som går igennem bilen (markeret med grønt). Dette skaber en harmoni med læseretningen. Læseretningen slutter nede i venstre hjørne på vejen hvor vejstriberne er blevet sløret. Sløret giver bilen en dynamik, da det virker som om bilen kører – et øjebliksfoto af bilen... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind