Reklameanalyse - Gucci Envy

  • HHX 3. år
  • Markedskommunikation C
  • 10
  • 5
  • 1240
  • PDF

Reklameanalyse - Gucci Envy

En reklameanalyse af Gucci Envy (kvindeparfume)

Indhold

- Indledning
- Reklamens opbygning
- Analyse af illustrationer
- Størrelsesforhold og Rumperspektiv
- Det gyldne snit og det optiske midtpunkt
- Læselinjen
- Farveteori
- Reklametekst/copy
- Psykologiske aspekter
- Konklusion og målgruppe

Uddrag

Indledning
Jeg har valgt at analysere reklamen ”GUCCI ENVY” som er en reklame for en kvinde parfume. Reklamen har været i mange danske magasin. På billedet ses to personer en mand og den dame som seksuelt kysser hinanden og alligevel flirter med forbrugeren.
Reklamens opbygning
Reklamens opbygning er den layoutmæssige helhed forbrugeren ser og kan blive påvirket af.
Overskriften
I GUCCI reklamen er overskriften placeret nede i bunden midtfor. Overskriften består af ”GUCCI ENVY” som er navnet på produkt/parfume mærket. Her bruger man illustrationen + overskriften til at lave blikfang.
Brødteksten
GUCCI reklamen kører meget på illustrationen af de 2 ansigter, derfor har man undladt en brødtekst da det ville kunne skabe for meget støj i reklamen. Og med... Køb adgang for at læse mere

Reklameanalyse - Gucci Envy

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.