Reklame og markedsføring gennem tiden

  • EUD (og HG) 1. år
  • Andet
  • 12
  • 18
  • 4183
  • PDF

Rapport: Reklame og markedsføring gennem tiden

Her finder du en opgave som ser nærmere på, hvordan reklamer har været i gennem tiden, hvordan den økonomiske udvikling har været i at lave reklamer de seneste par år samt hvordan man i nutiden fanger folks opmærksomhed - med udgangspunkt i Coca Colas reklamer og markedsføring.

Opgaven er lavet ud fra områdefaget Reklame og Markedføring.

Problemformulering

• Hvordan har de danske reklamerne udviklet sig igennem tiden og hvilken indflydelse har de haft på det danske samfundet?
• Hvordan markedsføre Coca Cola sig?
• Hvem er Coca Colas målgruppe?
• Hvilke elektroniske reklamemedier bruger Coca Cola?
• Hvordan fanger man i dag folks opmærksomhed?
• Hvordan har den økonomisk udvikling på at lave reklamer været de sidste par år?

Indhold

Virksomheden (områdefag, virksomhed og problemformulering) 3
Indledning 4
Reklamens historie 5
Reklamer og samfund 8
Coca Cola reklamens historie 10
Coca Colas markedsføring 11
Coca Colas målgruppe 13
Elektroniskmedier Coca Cola bruger 14
Reklamer der fanger 15
Det kreative produkt 18
Konklusion 19
Litteraturliste 21

Uddrag

Reklamer er en stor del af vores samfund og de har da også påvirket samfundet på nogen områder. I dag begynder man at tænke mere over sundhed og økologi, vi bliver hver dag bombet med nye midler som vil give os et sundere og bedre liv, resultatet af dette er at folk bliver påvirket til at tænke sundere og ikke mindst købe sundere ting.

Kvindernes rolle i samfundet har ændret sig meget gennem årende, fra at gå hjemme til at blive arbejdskvinder, fra at skulle være pakket helt ind til at kunne gå i mere udfordrende tøj. I reklamernes verden kan man også se hvordan kvinder har ændret sig gennem tiden i de første reklamer så men ikke kvinder nogen steder men i dag bliver kvinder tit brugt i reklamer for det meste i meget lidt tøj, det bliver de af en grund sex sælger. Det at der er kommet så mange let påklædte kvinder i reklamerne gør at kvinder i dag tit bliver betragtet som sexsymboler. Ser man på alle de reklamer der er i dag er af kvinder finde man hurtigt ud af at disse kvinder er meget slanke, dette får folk til at tro at man kun er god hvis man har en meget slank krop og er perfekt på alle områder. At alle tror dette gør at kvinder gør alt hvad de kan for at tabe de kilo der befinder sig på sidebenene, mange gør det på en sund måde, nemlig ved motion og sund kost, men nogen kvinder stopper helt med at spise, altså får anoreksi hvilket gør at deres krop ikke kan fungere rigtigt, de ender med ikke at kunne styre deres sygdom og bliver så tynde at de er bliver nød til at blive indlagt... Køb adgang for at læse mere

Reklame og markedsføring gennem tiden

[5]
Bedømmelser
  • 05-12-2011
    Fin opgave med fine besvarelser, dog lidt for mange billeder..
  • 17-12-2011
    Det er da bare en omgang lort... intet fagligt overhovedet.
  • 06-11-2011
    Meget god!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 13-04-2011
    Givet af Elev på 1. år
    God opgave, fin analysering af reklame.