Rapport om reklamepåvirkning (skrevet både i fagene: dansk og afsætning)

  • HHX 2. år
  • Dansk A, Afsætning A
  • 12
  • 13
  • 3439
  • PDF

Rapport om reklamepåvirkning (skrevet både i fagene: dansk og afsætning)

CASE opgave om reklamernes påvirkning.

Er skrevet på tværs af to fag: Dansk og afsætning.

Lærers kommentar

Det er på 3. års niveau! Stort stort 12-tal!

Indhold

Problemformulering 1
Forside 2
Indholdsfortegnelse 3
Indledning 4
Definition 4

Hvorfor påvirkes vi 4
Reklamernes udvikling 6
Reklameanalyse (parfume) 6
Hvordan påvirker det vores købsadfærd 8
Konklusion 9
Refleksion 10
Litteraturliste/kildeangivelse 11
Bilag 1,2, 3 og 4 12
Bilag 4 13

Uddrag

"Reklamer har fået en stor plads i vores samfund og påvirker os dagligt. Reklameindustrien er eksploderet, og uanset hvor vi vender blikket, møder vi reklamer, som prøver at påvirke os. Vi møder dem når vi ser TV, læser blade/aviser, går en tur gennem byen, hører radio eller bruger nettet. De har en særlig magt, og manipulation over os. Dette kunne jeg godt tænke mig at undersøge nærmere. For at forstå denne manipulation og magt må vi forstå de virkemidler samt teknikker reklamebranchen er opbygget på. Jeg vil starte med en kort definition af reklamer, samt hvilke mål de tjener. Dernæst vil jeg prøve at forklare hvorfor, samt hvordan reklamerne påvirker os – og i hvor stor en grad. Endvidere vil jeg kort fortælle, hvilken udvikling reklamerne har gennemgået og stadig gennemgår. Jeg har i forbindelse med disse punkter foretaget en analyse af en parfume reklame. Til slut vil jeg, ved hjælp af nogle statistikker og modeller, vurdere hvordan reklamerne påvirker vores købsadfærd"... Køb adgang for at læse mere

Rapport om reklamepåvirkning (skrevet både i fagene: dansk og afsætning)

[2]
Bedømmelser
  • 19-02-2012
    rigtig fin!!!....................
  • 15-12-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    God opgave, kan bruges