Pilgrim A/S | Virksomhedsanalyse

  • HHX 2. år
  • Virksomhedsøkonomi A
  • 10
  • 8
  • 1524
  • PDF

Pilgrim A/S | Virksomhedsanalyse

Virksomhedsøkonomi-aflevering om Pilgrim A/S skrevet i 2009.

- Virksomhedsbeskrivelse
- SWOT
- Værdikæde
- Konkurrencestrategi
- Porteføljestrategi
- Vækststrategi
- Komplet regnskabsanalyse inkl. kommentarer

og konklusion heraf.

Indhold

Virksomhedsanalyse 2
Rentabilitet 4
Indtjeningsevne 5
Kapacitetstilpasningsevne 5
Konklusion 6
Oversigt over Pilgrims resultat 8

Uddrag

Pilgrim A/S er en virksomhed som designer og sælger smykker, de er inden for engros- og detailhandel og deres produkter bliver produceret i østen. De har både selv forhandlere og sælger også til andre detailhandlere. Deres produktsortiment omfatter bl.a. smykker til mænd og kvinder, sølv- og guldvarer, gaveartikler og brugskunst. Pilgrims produkter bliver solgt verden over og de har datterselskaber i USA, Frankrig og Kina som de selv ejer 100 %, derudover har de også Pilgrim Holding ApS i Danmark hvilken de også ejer 100 %.

---

Afkastningsgraden
Rentabiliteten i Pilgrim A/S er blevet utrolig forringet. I 2003 lå afkastningsgraden på 69 % hvilket var en utrolig tilfredsstillende markedsrente, men den er faldet lige siden og i 2007 ligger den på -26 % hvilket er meget utilfredsstillende da den er faldet med 95 procentpoint og med markedsrenten der er på ca. 5 %.
Overskudsgrad
Pilgrims indtjeningsevne er også faldet kraftigt hvis man kigger på år 2005 lå overskudsgraden på 26 % hvorefter den faldt med 45 procentpoint til år 2007 hvor den nu ligger på -19 %. Dette betyder også at overskudsgraden har påvirket afkastningsgraden negativt.
Anlægsaktivernes omsætningshastighed
Anlægsaktiverne er i perioden fra 2005-2007 faldet fra 42,48 - 17,58, dvs. en ændring på 24,9... Køb adgang for at læse mere

Pilgrim A/S | Virksomhedsanalyse

[1]
Bedømmelser
  • 08-04-2013
    Givet af Studerende på 2. år
    fin opgave dog mangler der nogle modeller