Den iscenesatte krop: Tatoveringer og piercinger | Teknologi B

  • HTX 2. år
  • Teknologi B
  • 11
  • 28
  • 9015
  • PDF

Projekt: Den iscenesatte krop: Tatoveringer og piercinger | Teknologi B

Dette projekt startede med hovedemnet ”kroppen”, som så blev indsnævret til ”den iscenesatte krop” og endte med hovedtemaerne tatoveringer og piercinger. Grunden til lige de to emner er, at der findes for lidt opklaring om disse. Ikke fordi der ikke findes tonsvis af bøger om emnet, men dem får man jo først at se, hvis man ønsker det. Og mange af de helt unge, der gerne vil have en tatovering eller piercing, læser tilsyneladende ikke noget om emnet før de får en af delene. De er tit ikke klar over risiciene. Dette kan f.eks. afhjælpes med lovgivninger om emnet, men det er svært at gøre noget ved som privat person og i forbindelse med et projekt. Så er der mere chance for at opnå noget vha. en brochure. Det er det, der vil blive lavet som produkt i dette projekt.

Indhold

Indledning 3
Tatoveringens historie 4
Tatoveringens forskellige betydninger 4
Piercingens historie 5
Piercingens forskellige betydninger 6
Tatoveringer og piercinger 6
Risiko 6
Den rigtige tatovør eller piercer 7
Overvejelser FØR en evt. tatovering eller piercing 8
Bedøvelse 9
Tatoveringsprocessen 9
Piercingprocessen 10
Efterbehandling af tatovering 10
Efterbehandling af piercing 11
Fortrydelsesret 11
Statistik 12
Tatoveringens univers i dag 13
Piercingens univers i dag 13
Alternative til tatoveringer og piercing 13
Tidens tatoverede/piercede og dem der overdriver (?) 14
Produktudvikling 15
Andet om brochuren 27
Konklusion 28
Kilder 29
Bilag 1 – projektbeskrivelse 31

Uddrag

Indledning
Mange unge ønsker i dag en tatovering eller piercing, fordi det er på mode. Der er derfor mange, der får dette uden at tænke på konsekvenserne. En tatovering forbliver resten af livet, og man må leve med det motiv man har valgt. Hvis man er alt for ung kan det let ske, at man vælger et motiv eller sted, til tatoveringen, man senere fortryder. Eller også så kommer det ikke lige til at passe ind i den ønskede arbejdsbranche, som man oftest ikke ved i en så ung alder.
Et piercingsmykke kan tages ud, hvis det ikke længere er ønsket, men hullet vil forblive resten af livet. Hvordan kan man forhindre denne tidlige beslutning hos de unge? Eller i det mindste sørge for, at de unge ved, hvad de går ind til.
For at kunne hjælpe de unge er det vigtigt først at sætte sig ind i emnet, som der vil ske på de næste mange sider, hvorefter produktet – en brochure - vil blive udviklet... Køb adgang for at læse mere

Den iscenesatte krop: Tatoveringer og piercinger | Teknologi B

[1]
Bedømmelser
  • 28-02-2010
    fiiint fiiiint opgave