Virksomhedsanalyse af Paradis Is
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 12
- 6
- 2358
Virksomhedsanalyse af Paradis Is
Fyldestgørende analyse af is-virksomheden Paradis Is. Der er specielt lagt vægt på værdikæde og strategier.
Opgaven er skrevet i 2010.
Indhold
1. Værdikædeanalyse af Paradis samt virksomhedens kernekom-petencer.
2. Paradis på et rødt eller blåt ocean?
3. Paradis' historiske vækststrategier
4. Forslag til tre fremtidige vækststrategier
Uddrag
Primæraktiviteter
Indgående logistik
Der er ikke nogle relevante aktiviteter på dette område.
Produktion
Producerer selv isen:
Hos Paradis bliver isen produceret i hver butik, hvilket er et unikt koncept, da ingen andre konkur-renter kan leve op til et sådant koncept. Det er i fokus hos Paradis at isen selv bliver produceret, mens de funktionelle egenskaber stadig opretholdes.
Specialiseret i is:
Paradis er specialiseret i sin produktgruppe og ved hvordan man opnår de bedste resultater ved brug af de tilgængelige råvarer og produktionsmaterialer/-maskiner. For eksempel foretages al isproduk-tion af uddannede isproducenter og hver butik indkøber selv sine råvarer på det lokale grøntorv. Dette gør at Paradis er i stand til at udbyde is af høj kvalitet.
Produktudvikler:
Paradis forsøger konstant at udvikle sine nuværende produkter så de fx kan opnå bedre smag og konsistens. I sortimentet hos Paradis indgår der kun produkter med en form for særpræg, fx at de er friske og naturlige, og derfor vil Paradis fortsat ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind