Analyse af virksomheden Pandora
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 13
- 2355
Virksomhedsanalyse: Analyse af virksomheden Pandora
Denne opgave indeholder en analyse af virksomheden Pandora.
Opgaven er skrevet i 2011.
Elevens kommentar
Mulighedsmatrix er misforstået og man kunne sagtens havde inddraget flere artikler.
Indhold
- virksomhedspræsentation
- Idegrundlag
- Ansoff
- Porters generiske
- omverdensmodellen
- værdikæden
- porters five forces
- SWOT - opstilling
- TOWS matricen
- Mulighedsmatrix
Derudover bilag:
- guld og sølvpriser
- konkurrencetragt modellen
Uddrag
OMVERDENSMODELLEN:
Den uafhængige omverden:
Råvarepriserne især på guld og sølv er steget og da Pandora ikke ønsker et lavere dækningsbidrag på deres sortiment, har de valgt at sætte priserne på deres produkter op. Jævnfør Bilag 1 og 2
Medier har været med til at påvirke aktiekursernes stigning, fordi det skaber øget opmærksomhed omkring virksomheden, det har fået forventningerne op. Det er en årsag til det store fald.
Den afhængige omverden:
Flere konkurrenter såsom: Spinning Jewelry,
Især efter aktiekursens fald, er truslen for konkurrenterne blevet større.
Kunder målgruppen er blevet mindre, pga. prisstigninger
Overfor mellemhandlere har de tilbudt at købe deres varer smykker/produkter tilbage, for at øge tilliden og gøre det mere atraktivt for nye mellemhandlere.
De sælger ikke noget, når mellemhandlere har store lagre, og det besværliggøre distributionen af nye produkter.
Nogle Storinvestorer dropper Pandora heriblandt, Nykredit invest, og danske invest, da de anser aktien forbundet med stor usikkerhed. De begrunder det med, manglende tiltro, til ledelse og forretningsmodel.
Hvilket skaber stor usikkerhed omkring Pandora da, de hvis storinvestorende skynder sig væk vil det skaber tvivl hos de resterende investorer og nye investorer... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind