Pandora A/S

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 9
  • 2655
  • PDF

Pandora A/S

Opgaven indeholder en besvarelse af følgende:
1. Opstil en værdikæde for Pandora A/S og beskriv hvilke aktiviteter, der forgår under hvert af punkterne i modellen.
2. Udarbejd en SWOT-analyse for Pandora A/S
3. På baggrund af dine spørgsmål 1-3 bedes du fortage en helhedsvurdering på virksomhedens nuværende situation
4. Kom med forslag til fremtidige strategier og et detaljeret parametermix

Uddrag

Virksomhedens værdikæde består af den række aktiviteter, der tilsammen skaber værdi for kunderne, og dermed giver virksomhedens konkurrencemæssige fordele. En værdikædeanalyse er et værktøj til at vurdere virksomhedens interne forhold.

Produktudvikling
Produktudvikling er et stærkt led, da Pandora er en virksomhed der løbende udvikler nye produkter og en nye varianter af smykker. De er lige i øjeblikket ved at lancere en nye serie af ure og næste skridt skal være solbriller. Pandora operer med nogle unikke produkter. Et meget unikt produkt er deres charmsarmbånd. Dette armbånd er til den moderne kvinder, som kan udtrykke præcist hvad hun ønsker, fordi intet armbånd er ens. Der findes nemlig 600 forskellige slags charms, fremstillet i alt fra guld, sølv, glad, perler og træ. Og ikke nok med det, kan alle disse charms sættes på 3 forskellige slags armbånd – guld, sølv eller lædersnore. Alt dette har virksomheden patent på. Virksomheden er meget innovative og deres kvalitet er høj. De formår gang på gang, at tilfredsstille sine kunder bedst muligt. Pandora har designere som arbejder i Glostrup, der er der medarbejderne... Køb adgang for at læse mere

Pandora A/S

[7]
Bedømmelser
  • 06-05-2013
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Ok besvarelse. Men STOR mangel på kildehenvisninger. Der er INGEN....
  • 04-02-2015
    Super opgave til inspiration. Mangler dog kilder.
  • 30-04-2013
    Givet af HHX-elev på 3. år
    utrolig god inspiration
  • 15-12-2012
    Givet af HHX-elev på 2. år
    den kunne bruges. så den er udmærket