Organa - positionering og differentiering

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 5
  • 1143
  • PDF

Organa - positionering og differentiering

Gennemgang af nogle enkle modeller fra kapitel 9 og 10 i afsætning - opgaven inkluderer også en beskrivelse af målgruppen.

Indhold

Opgave 1. Segmenter markedet for sodavand 3
Opgave 3. Sammenhængen mellem Segmentering,differentiering & Positionering 3
Opgave 5. Hvordan Positionerer Organa sig? 4
Opgave 6. Min mening om Organas Positionering? 5
Opgave 7. Positioneringskort 5

Uddrag

Opgave 2. Organas målgruppe

Målgruppen for Organa er primært kvinder i alderen 15-25, som bor i større byer, især i hovedstadsområdet. Hos dem er cafemiljøet et stort hit og her vil Organa være et frisk pust i sortimentet og vil naturligt falde ind hos dem hvor økologi og fødevarekvalitet bliver efterspurgt i forvejen. Livsstilen blandt forbrugeren er sundhedsbevidsthed, kvalitetsbevidsthed og en der tænkerover hvad der kommer ind i kroppen og derudover have en miljørigtig holdning til hvad angår Økologi.
Det at man er ”økologisk” giver også forbrugeren et image og status – idet at House Of Beer har lagt stor vægt på at Organa skal være elegant og moderigtig for målgruppen. En slags trendsætter.
Forbrugeren er en lightuser og derfor ikke loyal overfor produktet, da det ikke er et produkt de køber særlig ofte og samtidig er det et overvejelses køb... Køb adgang for at læse mere

Organa - positionering og differentiering

[3]
Bedømmelser
  • 07-05-2013
    hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
  • 09-03-2012
    Givet af HHX-elev på 3. år
    hehehehehehehehehehehheeheheh
  • 18-09-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    god til inspiration..........