Optikerbranchen
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 10
- 5
- 1317
Brancheanalyse: Optikerbranchen
Brancheanalyse af optikerbranchen.
Lærers kommentar
1.(25%) Kvalitet- smagmæssigt, tillægsydelser savnes, sortiment og det virker som om du blander garanti og reklamationsret sammen. 18
2.(25%) OK 22
3.(25%) Husk at promotion bør altid komme til sidst, da de tre andre P'er jo skal være på plads før man kan sælge varen. (Strukturproblemer). 18
4.(25%) OK, men hvad anvender de så push eller pull. 18
Point i alt: 76
Uddrag
I min analyse af optikker branchen har jeg valgt at tage udgangspunkt i følgende kæder: Profil Optik, Synoptik, Nyt Syn, Thiele og Louis Nielsen, idet disse er de mest dominerende på marked.
Med udgangspunkt i tilgængeligt materiale fra optiker branchen herunder brochuremateriale og hjemmeside har jeg valgt at sammenholde markedsføringsmaterialet på ”optikker branchen” med de 4 P'er (Produkt, Price, Place og Promotion). På denne baggrund fremkommer jeg med følgende analyse for optikker branchens hidtidige markedsføringsindsats:
Produkt
Selve kerneproduktet består af to linser der holdes på plads foran øjnene af et stel. Dette gør, at folk med bygningsfejl i øjet kan få deres optimale syn. Linsen i brillen har forskellige styrker, så ledes at man kan finde en brille der passer lige præcis til ens egen styrke.
Mærke og kvalitet
Når det gælder det formelle produkt har budskabet været funktionelt og stillet. Mærkenavnet på en brille fortæller meget om kvaliteten og designet. Det er ofte at kunden ikke betaler for selve brillen... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind