Markedsføringsplan Pandora

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 25
  • 6228
  • PDF

Markedsføringsplan Pandora

Opgaven indeholder:
Virksomhedsbeskrivelse med: SWOT, 4 p'er, målgruppebeskrivelse (segmentering), konkurrencesituation og UPS

Derefter en gennemgang af markedsføringsplan (Kap. 26 i bogen).

Lærers kommentar

"Flot arbejde"
Savner flere kriterier i segmentering og ikke enig i violet som målgruppe

Elevens kommentar

Ville begrænse mine medier, samt uddybe valg og i hvilket omfang markedsføringen skulle være i diverse medier.
Ville hernæst tilføje et budget (kunne være fiktive tal) for at belyse eventuelle priser på medier mm.

Indhold

1.1 Virksomhedsbeskrivelse
1.2 SWOT-analyse
1.3 De 4 P'er
1.3.1 Produkt:
1.3.2 Pris
1.3.3 Promotion
1.3.4 Distribution (place)
1.4 Målgruppe beskrivelse
1.5 Konkurrencesituation
1.5 USP
2.1 Indledning for markedsføringsplan
2.2 Resumé
2.3 Referenceramme
3.1 Situationsanalyse
3.1.1 Intern analyse
3.1.2 Ekstern analyse
4.1 Mål
5.1 Markedsføringsstrategi
5.1.1 Hovedstrategier
5.1.2 Anvendelse af de 4 P'er
6.1 Markedsføringsplan
6.1.1 AIDA-modellen
7.1 Handlingsplan
8.1 Konklusion
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5

Uddrag

Pandora er en virksomhed som designer, fremstiller og markedsfører smykker fremstillet i ædle materiale, som samtidig fås til let tilgængelige priser. Pandora blev stiftet i 1982 i København af Per Enevoldsen og hans kone Winnie Enevoldsen . Pandora er børsnoteret på NASDAQ OMX København. Pandora hed indtil 2004 ”Populair”, men skiftede derefter til Pandora. Pandora er i alt vurderet til at have en samlet markedsværdi på mellem 23 og 29 mia. kr... Køb adgang for at læse mere

Markedsføringsplan Pandora

[19]
Bedømmelser
  • 28-04-2011
    Givet af HHX-elev på 2. år
    lidt for langtrukket og præget af tom snak men der var self oss nogle brugbare ting
  • 09-01-2013
    Givet af HF-elev på 2. år
    Rigtig fin opgave, der er mange modeller og man bliver fulgt godt igennem opgaven
  • 02-06-2015
    ...............................................
  • 19-05-2015
    rigtig godt skrevet !!!