Markedsføringsplan Pandora
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 10
- 25
- 6228
Markedsføringsplan Pandora
Opgaven indeholder:
Virksomhedsbeskrivelse med: SWOT, 4 p'er, målgruppebeskrivelse (segmentering), konkurrencesituation og UPS
Derefter en gennemgang af markedsføringsplan (Kap. 26 i bogen).
Lærers kommentar
"Flot arbejde"
Savner flere kriterier i segmentering og ikke enig i violet som målgruppe
Elevens kommentar
Ville begrænse mine medier, samt uddybe valg og i hvilket omfang markedsføringen skulle være i diverse medier.
Ville hernæst tilføje et budget (kunne være fiktive tal) for at belyse eventuelle priser på medier mm.
Indhold
1.1 Virksomhedsbeskrivelse
1.2 SWOT-analyse
1.3 De 4 P'er
1.3.1 Produkt:
1.3.2 Pris
1.3.3 Promotion
1.3.4 Distribution (place)
1.4 Målgruppe beskrivelse
1.5 Konkurrencesituation
1.5 USP
2.1 Indledning for markedsføringsplan
2.2 Resumé
2.3 Referenceramme
3.1 Situationsanalyse
3.1.1 Intern analyse
3.1.2 Ekstern analyse
4.1 Mål
5.1 Markedsføringsstrategi
5.1.1 Hovedstrategier
5.1.2 Anvendelse af de 4 P'er
6.1 Markedsføringsplan
6.1.1 AIDA-modellen
7.1 Handlingsplan
8.1 Konklusion
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5
Uddrag
Pandora er en virksomhed som designer, fremstiller og markedsfører smykker fremstillet i ædle materiale, som samtidig fås til let tilgængelige priser. Pandora blev stiftet i 1982 i København af Per Enevoldsen og hans kone Winnie Enevoldsen . Pandora er børsnoteret på NASDAQ OMX København. Pandora hed indtil 2004 ”Populair”, men skiftede derefter til Pandora. Pandora er i alt vurderet til at have en samlet markedsværdi på mellem 23 og 29 mia. kr... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind