Når tilbud dræber (CSR)

  • HHX 1. år
  • Virksomhedsøkonomi A
  • Ingen givet
  • 4
  • 1622
  • PDF

Når tilbud dræber (CSR)

En beskrivelse af hvad CSR går ud på ud fra dokumentaren "når tilbud dræber" Endvidere er der CSR beskrivelser om Novo Nordisk og B&O.

Indhold

Hvilke konsekvenser kan det få for Cheminova, Jysk og Dansk Supermarked?
Kan vi som forbruger gøre noget ved det?
Hvad forstår man ved CSR?
Forklar med egne ord Archie B. Carroll CSR-pyramide.
Med udgangspunkt i Novo Nordisk:
Ashridge opdeler CSR-aktiviteter i 7 hovedgrupper, nævn grupperne og forklar kort hvad de indeholder.
Gå ind på Bang & Olufsens hjemmeside og se om du kan finde noget omkring CSR.
Hvad har Novo Nordisk publiceret omkring CSR?

Uddrag

”Når tilbud dræber” er en dokumentarfilm, der fortæller den skræmmende historie, der ligger bag mange af de billige lagener, duge og håndklæder der sælges i Danmark.
100 kr. for 3 håndklæder er et tilbud, der bare er for godt til at være sandt. Men det store problem er bare, at det er sandt og at de kun kan være i butikkerne så billigt, fordi arbejdere i 3. verdenslande producere dem under forfærdelige forhold, hvor der ikke tages hensyn til arbejdstagerrettigheder og sikkerheds – og miljøforhold. Alt dette er i mod CSR, som er et koncept, der indebærer, at virksomheder frivilligt integrer sociale og miljømæssige hensyn i deres forretningsaktiviteter og samkvem med deres interessenter.
Dokumentaren viser hvordan Cheminova, Jysk og Dansk Supermarked bryder deres egne etiske regler i forbindelse med handel og produktion med indiske leverandører og forbrugere.
De tre virksomheder dræber således deres image i omverdenen. I 2006 hvor dokumentaren blev vist for... Køb adgang for at læse mere

Når tilbud dræber (CSR)

[1]
Bedømmelser
  • 11-11-2012
    ikke den bedste, men hvis det helt specifick var om filmen man var ude efter(som mig), kan jeg langt fra anbefale den...