Noter til Segmentering og Målgruppevalg - Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 11
  • 1435
  • PDF

Noter til Segmentering og Målgruppevalg - Afsætning A

Jeg har skrevet 11 siders noter om segmentering og målgruppevalg, hvor modellerne er en stor del.

Indhold

 Segmenteringsbegrebet
 Konsumentenhed
 Segmenteringsprocessen
 Målgruppevalg
 Målgruppestrategi
 Endeligt valg af målgruppe

Uddrag

Segmenteringsbegrebet:
Segmentering er en proces, der gennemføres for at inddele et marked i homogene (ensartede) brugergrupper med homogene præferencer i forhold til virksomhedens produkt. Disse ensartede grupper kaldes segmenter.

Stort set alle markeder kan inddeles i et antal segmenter, som hver især rummer en gruppe mennesker med ensartede behov og ønsker. De forskellige segmenter udgør... Køb adgang for at læse mere

Noter til Segmentering og Målgruppevalg - Afsætning A

[21]
Bedømmelser
  • 09-06-2010
    Opgaven var godt sat op. Jeg er ikke enig i det der står i denne opgave. Måske er det fordi jeg går på HGV, og derfor ikk har lært det på samme måde. Men jeg kunne desværre ikke bruge den til noget særligt.
  • 22-09-2011
    God forklaring omkring tingene, men for det meste er det modellerne som fylder siderne ud - ikke teksten.
  • 15-08-2017
    Super fin opgave. Gode noter
  • 02-06-2015
    Super godt og spændende. Gav mig en god inspiration.