Noter til Markedsføring - Afsætning A noter
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 10
- 49
- 9361
Noter til Markedsføring - Afsætning A noter
Meget omfattende noter om markedsføring. Noterne er skrevet i faget afsætning.
Indhold
Kap. 1. Markedsføringsbegrebet / Koncepter
Kap. 2. Virksomhedens omgivelser
Kap. 3. Markedsføringsstrategi
Kap. 4 Segmentering og Målgruppevalg
Kap. 5 Differentiering og Positionering
Kap. 6 Konsumentmarkedet / B2C
Kap. 7 Producentmarkedet / B2B
Kap. 8 Konkurrenceforhold
Kap. 9 Markedsanalyse
Kap. 10 Produkt
Kap. 11 Pris
Kap. 12 Distribution
Kap. 13 Promotion
Kap. 15 Markedsføringsplan
Uddrag
Kap. 3. Markedsføringsstrategi
Formål med en markedsføringsstrategi: Man vil lave en plan for, hvordan virksomheden skal klare sig, hvis der sker ændringer i omverdenen.
Styringsniveauer:
Markedsføringen bliver planlagt over tre Tidsintervaller / Styringsniveauer.
1. Strategisk styring
Hvordan virksomheden skal klare sig overfor ændringer i omverdenen. Her planlægger man 5 år frem.
2. Taktisk styring
Her overvejes ændringer i sortimentet, her udarbejdes markedsføringsplaner, og her overvejes reklamekampagner. Her planlægger man fra 1 måned til 1 år frem.
3. Operativ styring
Løbende tilrettelæggelse af virksomhedens... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind