Noter til Markedsføring - Afsætning A noter

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 49
  • 9361
  • PDF

Noter til Markedsføring - Afsætning A noter

Meget omfattende noter om markedsføring. Noterne er skrevet i faget afsætning.

Indhold

Kap. 1. Markedsføringsbegrebet / Koncepter
Kap. 2. Virksomhedens omgivelser
Kap. 3. Markedsføringsstrategi
Kap. 4 Segmentering og Målgruppevalg
Kap. 5 Differentiering og Positionering
Kap. 6 Konsumentmarkedet / B2C
Kap. 7 Producentmarkedet / B2B
Kap. 8 Konkurrenceforhold
Kap. 9 Markedsanalyse
Kap. 10 Produkt
Kap. 11 Pris
Kap. 12 Distribution
Kap. 13 Promotion
Kap. 15 Markedsføringsplan

Uddrag

Kap. 3. Markedsføringsstrategi
Formål med en markedsføringsstrategi: Man vil lave en plan for, hvordan virksomheden skal klare sig, hvis der sker ændringer i omverdenen.

Styringsniveauer:
Markedsføringen bliver planlagt over tre Tidsintervaller / Styringsniveauer.

1. Strategisk styring
Hvordan virksomheden skal klare sig overfor ændringer i omverdenen. Her planlægger man 5 år frem.

2. Taktisk styring
Her overvejes ændringer i sortimentet, her udarbejdes markedsføringsplaner, og her overvejes reklamekampagner. Her planlægger man fra 1 måned til 1 år frem.

3. Operativ styring
Løbende tilrettelæggelse af virksomhedens... Køb adgang for at læse mere

Noter til Markedsføring - Afsætning A noter

[22]
Bedømmelser
  • 06-10-2008
    Den er udemærket.. Jeg ledte efter noget info omkring B2B og har virkelig haft svært ved det. Det der står i denne opgave fik sat lidt på plads men ikke det grundlæggende i en B2B virksomhed. Så alt i alt en udemærket kilde, men jeg kunne godt have brugt noget mere info.
  • 19-04-2010
    Gode og overskuelige noter. Kræver dog at man har haft præcis samme bog - da meget stor i stikordsform.
  • 31-01-2017
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Indholder virker optigtigt, men det ikke til at finde rundt i. Dårlig opsætning i PDF'en.
  • 08-04-2014
    ........................................