Noter til Kapitel 1,2,3,4,5,6 og 7 i Trojka - Afsætning A, Bind 1

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 148
  • 37219
  • Word2007

Noter til Kapitel 1,2,3,4,5,6 og 7 i Trojka - Afsætning A, Bind 1

Dette word-dokument indeholder 150 siders noter til Afsætning A - skrevet både fra bogen Trojka & undervisningen i Afsætning.

Noterne er til kapitel 1,2,3,4,5,6 og 7 i Trojka - "Afsætning, Niveau A, Bind 1"

Indhold

Kapitel 1 - Markedsføring i en succesrig virksomhed 2
Kapitel 2 - Virksomheden 12
Kapitel 3 - Strategisk analyse 22
Kapitel 4 - Fremtidig strategi 54
Kapitel 5 - Virksomhedens internationalisering og globalisering 82
Kapitel 6 - Omverdens forhold 109
Kapitel 7 - Konsumentmarkedet 130

Uddrag

Markedsføring efter salgskonceptet har som mål at skabe overskud gennem stort salgsvolumen og markedsføringen tager udgangspunkt i produkter, der i realiteten er produceret. Derfor er det nødvendigt med en aggressiv reklame- og salgsindsats.
Indtil 1900-tallet fokuserede virksomhederne på produktionskonceptet, men så indså firmaerne at for at producere mere, skal der også sælges mere. Løsningen på dette var at reklamere. Dette betød en øget salgsorientering i virksomhederne. Dette kræver en aggressiv reklameindsats for at skaffe sig af med produktet. Et sådan koncept betegnes som salgskonceptet.
Markedsføring efter salgskonceptet bygger på en formodning om, at forbrugerne ofte er prægede af vaner og traditioner med hensyn til valget af mærke. Derfor skal virksomheden forsøge at overtale forbrugeren til at vælge deres varer. Dette skal gøres gennem fantastiske tilbud og massiv reklameindsats i tv, aviser og magasiner samt forbrugskonkurrencer bliver derfor centrale elementer i virksomhedens markedsføring. Virksomhedens motto syntes at være: ”Hvis vi bare gentager vores budskab igen og igen, vil forbrugerne til sidst bryde sammen og blive overtalt til at gøre som vi ønsker.”... Køb adgang for at læse mere

Noter til Kapitel 1,2,3,4,5,6 og 7 i Trojka - Afsætning A, Bind 1

[3]
Bedømmelser
  • 27-05-2014
    Mega god inspiration !
  • 05-11-2014
    takkk du har reddet min dag
  • 08-06-2015
    Den er rigtig god :)