Noter til Afsætning A
- HHX 3. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 65
- 10646
Noter til Afsætning A
Stor samling af noter på 65 sider til Afsætning A.
Indhold
kap. 2. Virksomhedens internationaliseringsproces
kap. 3. Virksomhedens aktuelle situation
kap. 4. Vækststrategi
kap. 5. Generisk strategi
kap. 6. Markedsudvælgelse
kap. 7. Model til analyse af markedsforhold
kap. 8. Kulturelle forhold
kap. 9. Informationssøgning
kap. 10. Regioner og enkeltlande af eksportmæssig interesse
kap. 11. Segmentering og målgruppevalg
kap. 12. Den konkurrencemæssige position
kap. 13. Standardisering eller differentiering af
parametermixet på eksportmarkedet
kap. 14. Produkt
kap. 15. Pris, betaling og finansiering
kap. 16. Distribution
Uddrag
1. Indledning
I dette kapitel, bliver der set nærmere på, hvilke motiver der kan forklare virksomhedernes ønske om at eksportere. Derefter vil vi undersøge, om der findes et mønster i virksomhedernes eksportmæssige udvikling.
2. Eksportmotiver
Der kan være mange forskellige grunde til, at virksomheder starter på eksportmarkedet. Det vil man også finde ud af, hvis man går ud og spørger erfarne eksportvirksomheder, hvorfor de i sin tid, startede på eksportmarkedet.
I bogen figur 2.1 side 17 ses der nogle eksempler på, hvad grundene kunne være.
Interne og eksterne eksportmotiver
Eksportmotiverne i figur 2.1 side 17, er opdelt i interne og eksterne.
- Interne eksportmotiver betyder, at det er forhold, som gælder for selve virksomheden, noget som de selv har indflydelse på.
- Eksterne eksportmotiver vedrører derimod forhold i virksomhedens omverden. Altså noget, som virksomheden ikke selv har nogen indflydelse på.
Reaktive og proaktive eksportmotiver
Eksportmotiverne der er nævnt ovenfor er, som det også ses i bogen, inddelt i reaktive og proaktive eksportmotiver.
- Reaktive eksportmotiver vil sige, at... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind