Notater til markedskommunikation Kapitel 1-3

  • HHX 1. år
  • Markedskommunikation C
  • Ingen givet
  • 7
  • 1393
  • Word2003

Noter: Notater til markedskommunikation Kapitel 1-3

Indeholder:
Kapitel 1: Markedskommunikation
Kapitel 2: Reklamens målsætninger og målgrupper
Kapitel 3: Positionering og branding

Uddrag

Notater til markedskommunikation


En virksomhed kan benytter sig af markedskommunikation, når den har en budskab, den finder interessant.

Et budskab vil ofte være information om et produkt. Men der kan også være tale om andre budskaber såsom nogle begivenheder der ligger bag virksomhedens ønske om at kommunikere til eller med omverden. Her er nogle eksempler:
• En virksomhed kåres som regionens bedste arbejdsplads
• Virksomheden udvider medarbejderstaben med 50 %
• Virksomheden ønsker at påvirker en ny målgruppe med sine produkter for at øge salget

Man kan generelt sige at markedskommunikation er formidling af informationer fra virksomheden til omverden(falder ind under begrebet promotion)... Køb adgang for at læse mere

Notater til markedskommunikation Kapitel 1-3

[27]
Bedømmelser
  • 16-06-2008
    Rigtig gode notater, men der mangler stadig nogle kapitler.
  • 15-06-2008
    gode noter, noget jeg vil anbefalde, da man ikke finder mange markedskommunikation noter her omkring
  • 20-08-2012
    Gode noter, lige hvad jeg manglede.. Det er jo et helt nyt fag for mig, så super.
  • 09-12-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Der er ikke meget andet at sige, end at denne opgave er perfekt som inspiration. ! Dog er der nogen steder hvor der godt kunne have lidt forbedringer, men den er stadig utrolig god. !