Notater til Markedskommunikation

  • HHX 3. år
  • Markedskommunikation C
  • Ingen givet
  • 16
  • 3604
  • Word2007

Noter: Notater til Markedskommunikation

Opgaven her indeholder alle krævende notater, som du skulle kunne for at tage Markedskommunikation på Niveau C.

Kapitel 1 - 9

Informationen i denne bog stammer fra bogen "Markedskommunikation" skrevet af Michael Bregendahl - Morten Haase - Jan Madsen.

Uddrag

Kapitel 1

Signalparametre: Også kaldet udformningsparametre – Udtrykker måden, man udformer budskabet på, herunder sanser hos modtageren man ønsker at påvirke – Hørelsen, synes eller lugtesansen. Arbejdet med signalparametre udgør den kreative del af reklamearbejdet.

Medieparametre: Angiver de midler og medier, man kan anvende til at påvirke modtageren – hvordan budskabet bringes frem til modtageren. Det handler om, om man vil nå ud til de individuelle kunder alle en ”masse” af kunder.

Støj i en kampagne: Et budskab kan blive forstyrret af en række faktorer, som afsenderen enten ikke er opmærksom på eller ikke har indflydelse på.

Konsekvenser:
• Modtagerens opmærksomhed ledes bort fra budskabet.
• Modtageren opfatter budskabet anderledes end tiltænkt... Køb adgang for at læse mere

Notater til Markedskommunikation

[114]
Bedømmelser
  • 08-06-2009
    Virkelig gode noter - mange tak herfra.
  • 10-06-2009
    super endelig at kunne finde nogen noter!
  • 15-03-2016
    Opgaven er uddybet og giver gode informationer, kunne dog have et bredere perspektiv.
  • 26-05-2015
    god opgave, det synes jeg