Notater til Markedskommunikation
- HHX 3. år
- Markedskommunikation C
- Ingen givet
- 16
- 3799
Noter: Notater til Markedskommunikation
Opgaven her indeholder alle krævende notater, som du skulle kunne for at tage Markedskommunikation på Niveau C.
Kapitel 1 - 9
Informationen i denne bog stammer fra bogen "Markedskommunikation" skrevet af Michael Bregendahl - Morten Haase - Jan Madsen.
Uddrag
Kapitel 1
Signalparametre: Også kaldet udformningsparametre – Udtrykker måden, man udformer budskabet på, herunder sanser hos modtageren man ønsker at påvirke – Hørelsen, synes eller lugtesansen. Arbejdet med signalparametre udgør den kreative del af reklamearbejdet.
Medieparametre: Angiver de midler og medier, man kan anvende til at påvirke modtageren – hvordan budskabet bringes frem til modtageren. Det handler om, om man vil nå ud til de individuelle kunder alle en ”masse” af kunder.
Støj i en kampagne: Et budskab kan blive forstyrret af en række faktorer, som afsenderen enten ikke er opmærksom på eller ikke har indflydelse på.
Konsekvenser:
• Modtagerens opmærksomhed ledes bort fra budskabet.
• Modtageren opfatter budskabet anderledes end tiltænkt... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind