Notater til Markedskommunikation

  • HHX 3. år
  • Markedskommunikation C
  • Ingen givet
  • 16
  • 3799
  • PDF

Noter: Notater til Markedskommunikation

Opgaven her indeholder alle krævende notater, som du skulle kunne for at tage Markedskommunikation på Niveau C.

Kapitel 1 - 9

Informationen i denne bog stammer fra bogen "Markedskommunikation" skrevet af Michael Bregendahl - Morten Haase - Jan Madsen.

Uddrag

Kapitel 1

Signalparametre: Også kaldet udformningsparametre – Udtrykker måden, man udformer budskabet på, herunder sanser hos modtageren man ønsker at påvirke – Hørelsen, synes eller lugtesansen. Arbejdet med signalparametre udgør den kreative del af reklamearbejdet.

Medieparametre: Angiver de midler og medier, man kan anvende til at påvirke modtageren – hvordan budskabet bringes frem til modtageren. Det handler om, om man vil nå ud til de individuelle kunder alle en ”masse” af kunder.

Støj i en kampagne: Et budskab kan blive forstyrret af en række faktorer, som afsenderen enten ikke er opmærksom på eller ikke har indflydelse på.

Konsekvenser:
• Modtagerens opmærksomhed ledes bort fra budskabet.
• Modtageren opfatter budskabet anderledes end tiltænkt... Køb adgang for at læse mere

Notater til Markedskommunikation

[114]
Bedømmelser
  • 09-12-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Der er ikke meget andet at sige, end at denne opgave er perfekt som inspiration. ! Dog er der nogen steder hvor der godt kunne have lidt forbedringer, men den er stadig utrolig god. !
  • 12-06-2010
    Rigtig gode noter, kan klart anbefaldes til folk der har glemt de konkrete ting fra bogen og skal læse op til eksamen, i stedet for at læse hele bogen igen. Rigtig god hjælp!
  • 15-03-2016
    Opgaven er uddybet og giver gode informationer, kunne dog have et bredere perspektiv.
  • 26-05-2015
    god opgave, det synes jeg