Notater - Mulige kommuniktionsmål

  • HHX 2. år
  • Markedskommunikation C
  • Ingen givet
  • 3
  • 530
  • Word2007

Noter: Notater - Mulige kommuniktionsmål

Dette er nogle notater om mulige kommunikationsmål.
Indeholder bl.a. en undersøgelse af markedskommunikation i bladet 'lime'

Uddrag

Viden: viden om produktfordele i enighed/uenighed om påstande
Image mål: enig eller uenig i nogle påstande.
Holdning: kan du lide/ ikke lide produktet
Præference: købs intention, sandsynligt at man vil købe; mærkeskifte, foretrukket mærke.
Handlings: prøve produktet rekvirer yderligere oplysninger , gå i butik/ net.
Køb: fremkaldes ved anvendelse af de 4 eller de 7 p'er, ikke ved det 4(promotion). Vi kan få hesten hen til truget, men vi kan ikke få den til at drikke.
Hvorfor denne rækkefølge?
- Effekthieraki
- Forudsætningsrække
- Mellemvariabler: påvirkning – handel (s-o-r) (stimulus – organisme – respons )

”Undersøg markedskommunikation i bladet lime”
-Fra s 1-6 : formålet var at folk skulle gå i butikken/ rekvirer oplysninger . (friendtex)
- det er ikke endemålet med den, for så ville der ha været mere pres på.
- image er en mulighed, da der er image billeder side 2 og 4, men også klip. Dette er dog ikke endemålet. Det er ikke kun billeder der inddrager til image, det er også teksten, hvilket de gerne vil have med... Køb adgang for at læse mere

Notater - Mulige kommuniktionsmål

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.