Morsø brændeovne - Segmentering, målgruppe og købsadfærd | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 11
  • 2611
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Morsø brændeovne - Segmentering, målgruppe og købsadfærd | Afsætning A

Opgaven omhandler Morsø Jernstøberi A/S, som bl.a. undersøger markedet via en segmentering, en karakteristik af målgruppen og en gennemgang af købsadfærd for forbrugerne.

De overordnede punkter er således:
- Beskrivelse af målgruppe vha. SMUK-modellen
- Beskrivelse af Købsadfærden
- Analyse og vurdering om virksomheden skal føre differentieret eller standardiseret parametermix i Sydafrika

Opgaven er skrevet i 2008.

Lærers kommentar

Der er få rettelser omkring SMUK-modellen, omkring Psykografisk kriterier, samt ved Husstand og Urbanisering.. Derudover mente min lærer jeg burde have haft mindre segmenter.

Under sidste opgaves "Promotion" bør AIDA-modellen anvendes..

Indhold

Morsø
Problemformulering
Indledning
Beskriv målgruppen
Beskriv købsadfærden
Analyser og vurder om virksomheden skal føre en differentieret eller standardiseret parametermix i Sydafrika

Uddrag

"Indledning:
Morsø Jernstøberi blev grundlagt i 1853 af N.A. Christensen. Dengang fremstillede de stort set alt indenfor støbejern, som f.eks. tandhjul, staldvinduer, landbrugsmaskiner, m.v. dette er ført frem til at de i dag kun producere brændeovne i støbejern.

I 1960erne begyndte Mogens P. Møller at købe aktier i virksomheden og da Morsø i 1990erne gik gennem en større krise, gik han sammen med sin søn, Peter Møller ind og rekonstruerede Morsø Jernstøberi.
Morsø er i dag ejet af Peter Møller, har to snart tre datterselskaber, i henholdsvis Sydafrika og England, og det tredje i USA, og et overskud på ca. 18.5 mio. kr. før skat.

Derudover går Morsø Jernstøberi A/S meget i deres design, og derfor har de valgt at beholde deres koncept med at alt skal være håndlavet, ovnene bliver monteret på samlebånd da det er det mest effektive men det er medarbejderne der sætter de enkelte dele sammen. De samarbejder også med designere og arkitekter for at følge med moden og lave brændeovne der passer ind i diverse hjem.

Morsø er en meget miljø bevidst virksomhed, og på deres hjemmeside har de en hel side hvorpå de fortæller om gode råd til hvad man skal gøre for at skåne miljøet mest muligt..."... Køb adgang for at læse mere

Morsø brændeovne - Segmentering, målgruppe og købsadfærd | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.