Matas Case
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 10
- 15
- 3218
Matas Case
Dette er en Mini Case om Matas.
I opgaven fortages en beskrivelse og strategisk analyse af Matas.
Der udvælges et Marked (tyskland). Valg af marked begrundes ved hjælp af teoretiske modeller. Markedet analyseres med basis i de produkter, som Matas Producere/sælger. Her tænkes på relevante kulturelle forhold samt evt. forbrugerforhold på markedet.
Matas strategiske muligheder på det valgte marked diskuteres og vurderes, og der gives konkrete forslag til en markedsføring/etablering på markedet.
Lærers kommentar
Rigtig god opgave, med rigtig mange gode punkter.
Elevens kommentar
der var selvfølgelig nogle småfejl, men ikke noget af det helt store.
Indhold
- Matas historie
- Værdikæde
- SWOT analyse
- Nuværende Vækststrategi
- Fremtidige vækststrategier
- Generisk strategi
- Brancheanalyse
- Konklusion på brancheanalyse
- Omverdensforhold
- Valg af eksportmarked (nærmarkedsmetode)
- Eksportmotiver
- Eksportbarrierer
- Markedsudvælgelse
- PEST-analyse for det Tyske marked
- Markedsføring
- Parametermix
- Markedsanalyse
- Samt Bilag