Matas Case

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 15
  • 3218
  • PDF

Matas Case

Dette er en Mini Case om Matas.
I opgaven fortages en beskrivelse og strategisk analyse af Matas.

Der udvælges et Marked (tyskland). Valg af marked begrundes ved hjælp af teoretiske modeller. Markedet analyseres med basis i de produkter, som Matas Producere/sælger. Her tænkes på relevante kulturelle forhold samt evt. forbrugerforhold på markedet.

Matas strategiske muligheder på det valgte marked diskuteres og vurderes, og der gives konkrete forslag til en markedsføring/etablering på markedet.

Lærers kommentar

Rigtig god opgave, med rigtig mange gode punkter.

Elevens kommentar

der var selvfølgelig nogle småfejl, men ikke noget af det helt store.

Indhold

- Matas historie
- Værdikæde
- SWOT analyse
- Nuværende Vækststrategi
- Fremtidige vækststrategier
- Generisk strategi
- Brancheanalyse
- Konklusion på brancheanalyse
- Omverdensforhold
- Valg af eksportmarked (nærmarkedsmetode)
- Eksportmotiver
- Eksportbarrierer
- Markedsudvælgelse
- PEST-analyse for det Tyske marked
- Markedsføring
- Parametermix
- Markedsanalyse
- Samt Bilag

Matas Case

[10]
Bedømmelser
  • 04-12-2012
    Givet af Studerende på 4. år
    Utrolig mange tastefejl og stavefejl. Svag analyse. Tror ikke på et 10-tal i 3.G for den opgave. Det kan vel kun ske i Jylland!?
  • 08-02-2012
    det er en god opgave, man får meget ud af at købe opgaven så man kan komme videre med sin egen.
  • 07-12-2016
    10/10....................
  • 13-01-2014
    Det er god inspirationen