Markedsføring | Segmentering og målgruppevalg
- STX 3.g
- Erhvervsøkonomi C
- Ingen givet
- 11
- 1882
Noter: Markedsføring | Segmentering og målgruppevalg
Indeholder noter til "Det virksomhedsøkonomiske område i grundforløbet" side 103-138, som omhandler emnet markedsføring
Uddrag
Markedsføring
Segmentering og målgruppevalg
Ved en målgrupper forstås den gruppe af mennesker, som virksomhedens markedsføring retter sig imod.
Virksomheden skal tilpasse din markedsføring mod en udvalgt kundegruppe.
Når man fastlægger en målegruppe, bør man gennemgå 3 faser.
Konsumentenheden
Konsumentenheden er en person, virksomhed eller en organisation, som teknisk, fysisk og økonomisk har mulighed for at anvende produktet.
Økonomisk; nødvendige købekraft til at kunne købe produktet
Teknisk; have styr på det nødvendige udstyr for at kunne anvende produktet
Fysisk; have et bestemt køn eller en bestemt alder for at kunne anvende produktet
Segmenteringsbegrebet
Når en virksomhed har fastlagt, hvem der er konsumentenheden til produktet, skal der afgøres, ... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind