Markedsanalyse af legetøjsmarkedet

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • 12
  • 6
  • 1972
  • PDF

Markedsanalyse af legetøjsmarkedet

Opgaven indeholder:
- identifikation og kategorisering af legetøjsudbydere
- beskrivelse af konkurrenceformen på legetøjsmarkedet
- brancheanalyse med de fem markedskræfter
- konkurrentanalyse af LEGO
- konkurrencemæssige positioner

Uddrag

Indledning:
Lego har oplevet positiv fremgang i omsætning og resultat i 2008, imens deres legetøjskonkurrenter har haft det svært. Brio, Hasbro og Mattel har ikke en chance i forhold til Legos resultat. Bl.a. Brio har det rigtig svært. Barbie producenten, Mattel, er på verdensplan faldet med 9 % i salg. BR og Toys'R'Us er de mest dominerende legetøjskæder på markedet. Tilsammen har de 40 % af det danske marked. Supermarkedets salg af legetøj er også ca. 40 %.

BR-Legetøj er legekæden med flest butikker og størst markedsandel i DK. De har 88 butikker i Danmark, og udgør derfor også den største markedsandel med 24 %. Herefter følger Toys'R'Us med en markedsandel på 16 %.

En identifikation og kategorisering af legetøjsudbyderne på det danske marked (10%)
Skydeskivemodellen for Mattel Northern Europe's Barbie dukker:... Køb adgang for at læse mere

Markedsanalyse af legetøjsmarkedet

[8]
Bedømmelser
  • 03-03-2010
    Jeg hentede opgaven i den tro, at jeg ville kunne bruge den til mit formål, at lave en markedsanalyse over ens egen virksomhed. Det kan denne aflevering ikke bruges til.
  • 29-11-2016
    Opgaven er forældet (fra 2009) og er ikke så relevant i forbindelse med en nutidig brancheanalyse
  • 30-03-2014
    Fin opgave som sagtens kan brugers hvis man er gået lidt i stå med sin opgave.
  • 15-05-2013
    gode begreber, god opgave