Markedsanalyse af legetøjsmarkedet
- HHX 2. år
- Afsætning B
- 12
- 6
- 1972
Markedsanalyse af legetøjsmarkedet
Opgaven indeholder:
- identifikation og kategorisering af legetøjsudbydere
- beskrivelse af konkurrenceformen på legetøjsmarkedet
- brancheanalyse med de fem markedskræfter
- konkurrentanalyse af LEGO
- konkurrencemæssige positioner
Uddrag
Indledning:
Lego har oplevet positiv fremgang i omsætning og resultat i 2008, imens deres legetøjskonkurrenter har haft det svært. Brio, Hasbro og Mattel har ikke en chance i forhold til Legos resultat. Bl.a. Brio har det rigtig svært. Barbie producenten, Mattel, er på verdensplan faldet med 9 % i salg. BR og Toys'R'Us er de mest dominerende legetøjskæder på markedet. Tilsammen har de 40 % af det danske marked. Supermarkedets salg af legetøj er også ca. 40 %.
BR-Legetøj er legekæden med flest butikker og størst markedsandel i DK. De har 88 butikker i Danmark, og udgør derfor også den største markedsandel med 24 %. Herefter følger Toys'R'Us med en markedsandel på 16 %.
En identifikation og kategorisering af legetøjsudbyderne på det danske marked (10%)
Skydeskivemodellen for Mattel Northern Europe's Barbie dukker:... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind