Analyse af Markedet for campingvogne

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 6
  • 1560
  • PDF

Brancheanalyse: Analyse af Markedet for campingvogne

Opgaven indeholder et eksempel på en analyse af campingmarkedet.

Lærers kommentar

God, men opgaven om den selvvalgte campingvogn skulle uddybes mere.

Elevens kommentar

Jeg ville lave analysen af den selvvalgte campingvogn grundigere.

Indhold

1. Den uafhængige omverden.
2. Købsadfærd.
3. Konkurrenceforholdene
4. Segmentering og målgruppevalg.
5. Et selvvalgt campingmærke

Uddrag

Økonomi: En campingvogn kan være en dyr investering. De kan koste mellem 90.000 – 220.000 kr. Ikke alle har råd til dette, ligesom ikke alle familier har en bil. Da folk ikke har så mange penge mellem hænderne i øjeblikket (på grund af inflationen inden for bl.a. fedt, sukker osv., og også oven på finanskrisen) kan det være svært for diverse campingvogneproducenter.

Demografi: I Danmark kommer der i stigende grad flere ældre mennesker de næste mange år. Det kan have både en positiv og negativ virkning. Den positive virkning er, at pensionisterne jo er begyndt at anskaffe campingvogne når du forlader arbejdsmarkedet. Da der vil være flere ældre mennesker, vil det også medføre at målgruppen bliver større.
Den negative virkning er, at man i Danmark er begyndt at føde færre børn. Fremover kommer der sikkert ikke til, at være lige så mange børnefamilier, der vælger at investere i en ny campingvogn. Den faldende procentdel af børn og unge betyder også, at de i fremtiden vil have større udgifter for, at kunne forsørge det stigende antal ældre gennem skatterne. Dette kan medføre dårligere økonomi hos familierne og dermed færre penge mellem hænderne... Køb adgang for at læse mere

Analyse af Markedet for campingvogne

[1]
Bedømmelser
  • 25-09-2012
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Den er ikke grundig, men fin nok :-)