Logistisk effektivitet i Møbelhuset A/S

  • HHX 2. år
  • Virksomhedsøkonomi A
  • 12
  • 7
  • 1494
  • PDF

Logistisk effektivitet i Møbelhuset A/S

Besvarelse af opgave 19.19, som omhandler "Møbelhuset A/S".

Uddrag

Møbelhuset A/S, som ligger i Roskilde har problemer på det deres logistiske effektivitet. Jeg vil i det følgende klargøre hvilke problemer de har og komme med en mulig løsning på, hvordan Møbelhuset A/S kan ændre problemerne og på den måde forbedre deres virksomhed intern og ekstern. Hvilket betyder, at de forbedrer deres omsætning.

Leveringsservicen
Leveringstid
Leveringstiden for Møbelhuset A/S kan variere meget, da de ikke har noget egentligt varelager og derfor bestiller varer hjem fra fabrikkerne. Hvis en kunde skal have flere forskellige slags møbler kan der være længere leveringstid, da disse skal bestilles fra forskellige fabrikker. Dette er noget kunderne er utilfredse med.

Lagerservicegrad
Møbelhuset A/S har en utrolig lav lagerservicegrad, da de ikke har noget egentlig varelager, og derfor ikke kan levere direkte fra lageret til kunden, og hvis dette sker, er det på bekostning af en anden kunde, som så må vente yderligere på levering, da de ”låner” andre kunders varer. Dette betyder, at Møbelhuset A/S' varer ofte er en restordre... Køb adgang for at læse mere

Logistisk effektivitet i Møbelhuset A/S

[4]
Bedømmelser
  • 05-06-2011
    ikke så brugbar, hvis man ikke kender til møbel huset A/s. men ellers fin opgave med en masse om logistikken
  • 23-02-2011
    Besvarer fint. Den kan anbefales til jer alle.
  • 08-01-2012
    Rigtig fin opgave med gode besvarelser.
  • 01-10-2010
    Kunne helt sikkert bruges, fin opgave