Købsadfærd på konsumentmarkedet, case: skitur | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 9
  • 3
  • 990
  • PDF

Købsadfærd på konsumentmarkedet, case: skitur | Afsætning A

Case: Familien Oxholm skal købe en skitur.

S-O-R-modellen og reklamer.

Uddrag

SOR-modellen:
SOR står for Stimuli, Organisme og Respons. På dansk er det Påvirkninger, Målgruppe og Købsadfærd.

Stimuli:
Da det er familien Oxholms første skitur er det naturligt at de bliver meget påvirket af deres omverden og deres referencegrupper, da de ikke selv har nogle erfaringer og derfor læner sig lidt op af andres erfaringer indtil de får dannet deres egne. Omverdensstimuli, så som den økonomiske udvikling, hvor renten er lav i Danmark og så vil forbruget stige. At renten er lav er også med til at gøre at familien Oxholm overhovedet har råd til at tage på skiferie. I deres omverdensstimuli finder man også massemedier. Medier er jo uundgåelige i dag. Familien har sikker også selv bestilt nogle kataloger, hvor de kan se efter nogle spændende tilbud og se hvilke steder de tilbyder både langrend og slalomski... Køb adgang for at læse mere

Købsadfærd på konsumentmarkedet, case: skitur | Afsætning A

[1]
Bedømmelser
  • 12-12-2011
    rigtig god opgave,hvor der er en masse ting og hente