Kosmetikbranchen | Brancheanalyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 4
  • 6
  • 1534
  • PDF

Kosmetikbranchen | Brancheanalyse

Brancheanalyse af kosmetikbranchen.

Opgaven besvare følgende:

1. Beskriv købsadfærden hos en 20-årig kvinde og en 60-årig mand, der køber et kosmetik-/parfumeprodukt til sig selv.

2. Analysér konkurrencesituationen på markedet. Kom til sidst ind på de vigtigste udbyderes konkurrencestrategier.

3. Diskutér, i hvilket omfang dominerer mærkevare branchen – og hvorfor -
Sammenlignet med andre typer produkter. Inddrag selvvalgte eksempler.

Uddrag

Den 60-årige mand
Jeg mener at den 60- årige mand vil, ifølge købsadfærdstype-matrixet, være en blanding mellem rutinebetonet adfærd, og variationssøgende adfærd, da jeg mener at når en mand på 60 år går ud og køber en parfume, elle r lign, er det fordi han mangler parfume, og ikke, modsat til den 20 årige kvinde, køber den fordi ”hun simpelthen bare ikke kan stå for den”.
Købet for den 60-årige mand, betyder ikke mere for ham end, køb af mælk eller vaskepulver gør, fordi vi antager at manden køber parfumen fordi han mangler parfume, lige så vel som hvis han køber en liter mælk, hvis han mangler det, og derfor er det også en rutinebetonet adfærd. Grunden til jeg mener det er en blanding af de 2, er fordi jeg kunne forstille mig at en mand på 60, er ligeglad om parfumen hedder Lacoste, Hugo Boss, eller Puma, og derfor køber andre mærker, ikke fordi han er træt af det forrige mærke, men fordi han .... Køb adgang for at læse mere

Kosmetikbranchen | Brancheanalyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.