Konkurrenceforholdene på det danske discountmarked | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 6
  • 1202
  • PDF

Konkurrenceforholdene på det danske discountmarked | Afsætning A

Vi har fået til opgave at analysere konkurrenceforholdene på det danske discountmarked, og derefter skal jeg vælge en af de nævnte kæder (netto) vist i den vedhæftet avisartikel, hvor jeg så vil komme ind på hvad for en konkurrencestrategi jeg mener kæden bør anvende.

Indhold

1. Analyser Konkurrenceforholdene på det danske discountmarked
2. Udvælg en af de nævnte kæder

Uddrag

Identifikation
På discountmarked er der ca. 15 butikker som konkurrerer med hinanden, om at få forbrugerne til at købe deres varer hos dem. Der er en ekstrem snæver konkurrence på markedet da der ikke er en særlig stor præference. Produkterne i de forskellige butikker ligner meget hinanden og dækker de samme basale behov.
Præferencen ligger ikke i selve produktet, men i prisen på produktet og derfor bliver der en stor priskonkurrence på dette marked.

Væksten på discountmarkedet er stor
- I mange af discountbutikkerne er deres økonomi stigende, hvilket faktisk kan være på grund af finanskrisen. Den gør at forbrugerne nu går mere op i at købe billigt, end luksuriøst og derfor handler i discountbutikkerne.
For at finde ud af konkurrenceforholdene på discountmarked, skal man finde ud af hvad for nogle konkurrenter der er. Der har jeg først taget udgangspunkt i skydeskive modellen som er illustreret på næste side.
1. Den belyser hvad for nogle konkurrenter og konkurrence der er på markedet... Køb adgang for at læse mere

Konkurrenceforholdene på det danske discountmarked | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.