EU-valg | Kommunikation/It C

  • HTX 1. år
  • Kommunikation/It C
  • 12
  • 16
  • 5305
  • PDF

EU-valg | Kommunikation/It C

Denne rapport er lavet i forbindelse med vores kommunikation/it eksamen på C-niveau. Den indeholder vores fysiske produkter og de tanker, der ligger bag.
Som eksamensemne har vi valgt at fokusere på problemstillingen med, at der ikke er nok, der stemmer til valgene angående EU. I 2004 bragte Berlinske Tidende en artikel, hvor de gjorde opmærksomme på at kun 45 % af alle EU-borgere var sikre på, at de ville stemme ved valget til Europaparlamentet. Dette havde de fra en Gallupmåling. I Danmark er stemmeprocenten næsten lige så lav. Den er nemlig på 51 procent. Selvom den er lidt højere end de øvrige EU-borgere, er der stadig lang vej til de 90 %, som stemmer ved folketingsvalget.
Dette er problematisk, da det viser at befolkningen ser folketinget som det vigtigste politiske organ. Men da Danmark i stigende grad bliver mere involveret i EU, er det vigtigt at stemme til EU-valgene, så Danmark også kan få en stemme i Europa.
Som produkter synes vi, det er oplagt at lave en plakat. Den skal bruges til at skabe opmærksomhed omkring vores valgkandidat. Derudover vil vi lave en hjemmeside, som skal læses i forbindelse med valgplakaten. I vores ”kampagne” vil vi informere vores målgruppe om, hvor vigtigt det er at stemme til valgene angående EU. Derfor synes vi, det er en god idé med en valgplakat, da den kan bruges til at skabe opmærksomhed. Der er ikke mange, der gider kigge på en plakat med en masse tekst. Derfor vil vi lave en hjemmeside, hvor vores målgruppe kan kigge nærmere på hvad vores kandidat står for, og derudover skal de have mulighed for generelt at søge mere information.

Indhold

Indledning 4
Tidsplan 5
Problemstilling 6
Målgruppeanalyse 6
Individorienterede segment 6
Traditionelle individorienterede segment 7
Moderne individorienterede segment 7
Kommunikationssituationen 8
Ophavsret 9
Citat 9
Link 9
Grafiske Elementer 9
Produkterne 10
Produktvalg og komposition 10
Plakat 10
Farver: 10
Billede 11
Sprog 11
AIDA-modellen 12
KISS 12
Hjemmeside 13
Layout 13
CMYK/RGB 13
Anvendte programmer 14
Plakat 14
Adobe Photoshop CS 4 14
Hjemmeside 15
Adobe Photoshop CS 4 15
Adobe Dreamweaver CS 4 15
Microsoft Office Word 15
Typografi 15
Konklusion 15
Litteraturliste 16
Hjemmesider 16
Litteratur 17

Uddrag

Problemstilling
I begyndelsen snakkede vi om, hvad der kunne være interessant at lave et projekt om. Vi har valgt at arbejde med problemstillingen omkring, at der ikke er nok, der deltager til EU-valgene. Dette skyldes, at vi mener, at dette kunne være basis for et rigtigt godt projekt, da vi selv bliver nødt til at definere målgruppen, og derfor også bliver nødt til at sætte os ind i, hvad vores valgkandidat står for. Som valgkandidat har vi valgt Bendt Bendtsen fra Det Konservative Folkeparti.
Vi vil derfor lave en kampagne for vores kandidat til valget i EU-parlamentet i juni 2009. Som valgrepræsentant har vi valgt Bendt Bendtsen, som er medlem af Det Konservative Folkeparti. Grunden til at befolkningen ikke stemmer til EU-valgene er, at de føler en fremmedgørelse overfor det, da man ikke rigtig hører, hvad der sker nede i EU. Derfor vil vi først finde en passende målgruppe, ved at kigge på konservatives værdier. Disse værdier vil vi anvende i vores kampagne, så målgruppen ikke føler denne fremmedgørelse overfor EU... Køb adgang for at læse mere

EU-valg | Kommunikation/It C

[4]
Bedømmelser
  • 19-05-2010
    Der er beskrevet i detaljer hvad der gjort, lige fra tanke til handling. Der var ikke nogen bestemt del, nok nærmere bare at se hvordan en rapport til kommunikation/It eksamen skulle bygges op har været en kæmpe hjælp. Det eneste man kunne komme til at mangle, er den meget omtalte hjemmeside de har lavet til? Eventuel mulighed for at se hvordan den er kommet til at se ud??
  • 06-05-2014
    Sproget er dårligt. Argumentationen er for tyndt, der mangler indhold.
  • 24-04-2014
    ikke særlig god, den er ikke omfattende
  • 23-09-2012
    Givet af Folkeskoleelev i 9. klasse
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa