Kommunikation/It C om informationskampagne

  • HTX 1. år
  • Kommunikation/It C
  • 7
  • 10
  • 2232
  • PDF

Kommunikation/It C om informationskampagne

Afsluttende opgave i Kommunikation/It C om informationskampagne. Er en af de to opgaver man skal vælge mellem til eksamen hvor den skal fremlægges mundtligt.

Studienets kommentar

Overvejelser om ophavsret
Perspektivering
Bilag

- Er ikke med i opgaven.

Indhold

Indledning 2
Afgrænsning og beskrivelse af målgruppe 2
Begrundelse af medievalg 2
Skitser af vores medier 3
Koncept 3
Analyse af vores færdige medie 3
Layout 3
Tekst 3
Billeder 4
Attention interest desire action 4
Dokumentation af arbejdsprocessen 4
Logbog 4
Tidsplan 5
Overvejelser om ophavsret 5
Kildefortegnelse 5
Perspektivering 5

Uddrag

Indledning
Vi har fået udleveret et projektoplæg, der indeholder 3 forskellige opgaver som vi skal vælge imellem. Vores projekt skal ende ud i at vi har mindst et medieprodukt og en rapport som skal sammensættes til en samlet aflevering. Denne aflevering skal fylde mellem 10-15 a4 sider. Vi må gerne arbejde parvis og vi skal ca. bruge 10 timer på opgaven der hjemme. Vi kan komme til eksamen i dette projekt og hvis ikke det bliver trukket vil denne opgave tælle stort i årskarakteren. Den opgave vi har valgt består af:

Opgave 2: Informationskampagne
Man skal lave en informationskampagne omkring et samfundsmæssigt problem, det skal henvise sig til en bestemt målgruppe, der ved at ændre adfærd skal kunne løse problemet. Vi skal vælge nogle forskellige medier til at informere de personer der skal hjælpes. Vi skal vælge de medier der skal formulere kampagnen og formulere dens budskab.

Vores opgave
Vi lave en kampagne omkring sikkersex med henblik på at få unge til at benytte kondomet. Vi vil lave en kampagne der skal få unge til at bruge kondom, der både beskytter mod graviditet og sexsygdomme. Vores kampagne skulle kunne få flere unge til at benytte kondomet, ved både at skræmme dem og ved at bruge humor i fx plakaterne. Vi ved at alle unge ved at kondomet findes så vi skal prøve at få dem til at ændre adfærd. Hvis vi har tid vil vi også fremstille en folder der skal informere de unge omkring kondomet, og hvorfor de skal begynde at bruge det mere. Vi vil forsøge at få mange flere unge til at benytte kondomet, da det også er det eneste prævention der også beskytter imod sygdomme. Afsenderen af vores kampagne skal være sundhedsstyrelsen da vi vil fortælle omkring sygdommene man kan få hvis man ikke benytter kondomet... Køb adgang for at læse mere

Kommunikation/It C om informationskampagne

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.