Analyse af KiMs A/S

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 17
  • 3502
  • PDF

Analyse af KiMs A/S

Afsætningsopgave om Kims skrevet på 2. år i 2010.

Indeholder bl.a. SWOT-analyse, Brancheanalyse (Porters 5 forces), konkurrencemæssige positioner og målgruppestrategi.

Lærers kommentar

Fantastisk opgave - Flotte formuleringer

Indhold

1. Indledning til det danske marked
1.1 Kort præsentation af virksomheden og dens idé (mission)
1.2 En redegørelse af virksomhedens (produkt-) portefølje
1.2.1 Virksomhedens SBU'ere
1.2.2 Virksomhedens SBU'ere indsat i en G.E.-modellen
1.3 Virksomhedens SBU'ere placering på PLC-kurven
1.4 SWOT-analyse af virksomheden
1.4.1 Stærke sider (S)
1.4.2 Svage sider (W)
1.4.3 Muligheder (O)
1.4.4 Trusler (T)
1.4.5 Konklusion på SWOT-analysen
2. Analyse af konkurrence på det danske marked for KiMs
2.1 Identifikationen af konkurrenter på det danske marked for KiMs
2.2 Konkurrenceformen på det danske marked for KiMs
2.3 Brancheanalyse (Porter's 5 forces) af den danske KiMs-branche
2.3.1 Truslen fra nye udbydere
2.3.2 Truslen fra købere
2.3.3 Truslen fra udbydere af substituerende produkter
2.3.4 Truslen fra leverandører
2.3.5 Konkurrencesituationen for de eksisterende virksomheder
2.3.6 Konklusion af brancheanalysen
2.4 Porter's konkurrencestrategi KiMs har valgt
2.5 De konkurrencemæssige positioner på markedet for KiMs i Danmark
2.5.1 Markedsleder og dennes strategi
2.5.2 Markedsudfordrer og denness strategi
2.5.3 Markedsfølger og dennes strategi
2.5.4 Markedsnicher og dennes strategi
2.5.5 Konklusion af den konkurrencemæssige position på markedet for KiMs i Danmark
3. Målgruppestrategi på det danske marked
3.1 Redegørelse af målgruppen i GallupsKompas
3.2 Redegørelse af målgruppen i Mosaic
4. Sammenfatning

Uddrag

2.3.6 - Konklusion af brancheanalysen.
Alt i alt har KiMs et godt koncept med et bredt sortiment, der medfører at de står stærkt over for udefrakommende trusler på markedet. Dog kan livsstilsændringerne i samfundet resultere i nedgang i omsætningen, men dette er et problem KiMs på nuværende tidspunkt allerede er i færd med at løse, i form af substituerende produkter med lavere kalorieindhold, hvilket stiller dem stærkt i kampen mod samfundsændringerne og minimerer truslen.
Derudover kan man konkludere efter ovenstående forklaringer, at konkurrencesituationen for de eksisterende virksomheder på chips og snacks markedet, er yderst svært. KiMs sidder meget kontrollerende på markedet, og ejer 44,7 % af markedet, og er derfor klart markedsleder. KiMs er i forvejen innovative, og er altid forrest med nye produkter. Derfor er det ikke nok for nye virksomheder, at komme med nye produkter, da KiMs nok allerede vil have det i deres sortiment... Køb adgang for at læse mere

Analyse af KiMs A/S

[24]
Bedømmelser
  • 18-05-2013
    Den er rigtig god til inspiration, men der mangler noget mere.. Det er som om pointerne blot bliver bragt frem i lyset og så efterladt der.. Der bliver slet ikke arbejdet med alle de problemstillinger og muligheder opgaven ligger op til
  • 12-11-2010
    Den er fin, men alt står meget i punkt opstilling, og der står egentlig ikke særlig meget under de enkelte overskrifter :)
  • 09-04-2015
    burde være til et 12-tal, udelukkede en god opgave
  • 20-02-2015
    fantastisk opgave, meget flot lavet. mangler dog nogle væsentlige modeller.