Købsadfærd på konsumentmarkedet | Stryhns

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 8
  • 3
  • 759
  • PDF

Købsadfærd på konsumentmarkedet | Stryhns

Stryhns case - Købsadfærd på konsumentmarkedet

Uddrag

Stryhn's Grovhakket - Danmarks mest populære leverpostej, henvender nok allermest til børnefamilier, men også til det øvrige madpakke Danmark. Deres promotion spiller på det slagfærdige (Tag et stykke med Stryhn's) og forsøger at vække vore indre ”frikadelle-danskeren.”


Stryhn's postej-sortiment er forholdsvis dyb. Deres produktlinje rummer hele 10 forskellige postejer, så der er nok at vælge i mellem og noget for en vær smag. Dermed vil jeg mene at Stryhn's de to vigtigste konsumentenheder er børnefamilierne og den daglige madpakke forbruger.

Behov for selvrealisering:
Madvarer der opfylder behovet for selvrealisering må være
hjemmelavede delikatesser. Fx en stillevands ørred, som man
selv har fanget i Nordnorge eller en hjemmebagt æbletærte
af æbler fra egen avl. Begge dele er noget man kan købe, billigere
og nemmere i de fleste dagligvarer butikker, men i og med
at det er ”selvgjort” kan for nogen opfylder behovet
for selvrealisering.

Egoistiske behov:
Madvarer som sushi, foi gras og kaviar er alle dyre produkter
og noget mange ser som prestigefyldt spise. Noget man spiser
ligeså meget fordi det er trend som fordi man kan lide det.

Sociale behov:
Det sociale behov dækkes ved f.eks. grill-bøffer, grill-pølser osv. Man invitere naboerne over, starter grillen op og smider et par grill-bøffer på grillen. Det er noget de fleste kan lide, det ... Køb adgang for at læse mere

Købsadfærd på konsumentmarkedet | Stryhns

[2]
Bedømmelser
  • 02-02-2011
    fint nok til inspiration..............
  • 18-09-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    god til inspiration..........