Købsadfærd på producentmarkedet om Fakta A/S | Afsætning B

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • 7
  • 5
  • 1486
  • PDF

Købsadfærd på producentmarkedet om Fakta A/S | Afsætning B

Analyse af Fakta A/S med henblik på købsadfærd på producentmarkedet.

Uddrag

Kort beskrivelse af virksomheden:
Jeg har taget udgangspunkt i min egen arbejdsplads: discountkæden Fakta A/S (herunder Fakta Pandrup 323).
Fakta er en landsdækkende discountkæde med et sortiment, som dækker de primære dagligvarebehov for forbrugeren. Faktas hovedkvarter ligger i Vejle og er ejet af Coop Danmark Koncernen. Faktas nuværende adm. direktør hedder Michael Christiansen han har tidligere været adm. direktør for Silvan A/S men efter den 25 aug. 2008 overtog Michael Christiansen stillingen som adm. direktør efter Claus Jensen i Fakta A/S.
Faktas sortiment er ens i alle kædens 351 butikker og med et vareudbud, som dækker ca. 90 % af gennemsnitsfamiliens dagligvarebehov. Fakta benytter sig udover dets standardsortiment, et stort udvalg af ugentlige specialvarer, som er forskellig fra uge til uge.
Fakta har gennem de sidste 5 år været i stand til hvert år at opnå det største overskud i kædens historie. Overskuddet lå i 2008 før skat på 134 millioner kr. dette er en forøgelse på 38 % siden 2007... Køb adgang for at læse mere

Købsadfærd på producentmarkedet om Fakta A/S | Afsætning B

[4]
Bedømmelser
  • 29-12-2010
    ikke særlig uddybende. Kunne ikke bruge den til noget :(
  • 18-09-2011
    Givet af HHX-elev på 3. år
    god til inspiration..........
  • 23-11-2010
    God opgave efter min mening.
  • 30-08-2010
    udmærket opgave :-)....