Købsadfærd ved skirejse

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 3
  • 766
  • PDF

Købsadfærd ved skirejse

Analyse af en families købsadfærd i forbindelse med køb af skiferie samt beskrivelse af Branäs' markedsføring.

Besvarelse af opgave 1 og 2.

Uddrag

Familier som vil købe en skiferie, kan bl.a. blive påvirket af venner fra både deres primære, sekundære og tertiære gruppe, hvilket nok er mest sandsynligt i dette tilfælde. Mange familier med børn har venner med kone/mand og børn.
Hvis vi går udenfor eksemplet, og siger at det drejer sig om ét større og mere kendt skisportssted, kunne det være at familien havde hørt om eller set billeder af en mere eller mindre kendt person som holdt ferie der.
Hvis man er en børnefamilie som skal på skiferie er der mange krav og behov som skal stilles. En skiferie til netop Branäs, som efter artiklen at bedømme er et meget børnevenligt skisportssted, opfylder først og fremmest en del af de fysiologiske behov. Mest af alt behovet for motion og bevægelse.
Forældrenes behov for tryghed og sikkerhed hvad angår børnene, kan blive stillet når og hvis de vælger at anbringe børnene i Branäs' 'børnehave', Bjørnegrotten..
Da det er et sted hvor hver fjerde gæst er dansker er det nemt både for børn, unge og voksne at komme i kontakt med andre og derved få stillet det sociale behov.
En families købemotiver for at købe en skiferie er overvejende rationelle. De har brug for ferie... Køb adgang for at læse mere

Købsadfærd ved skirejse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.