Jyske bank | Analyse

  • Universitet el. Videregående 1. år
  • Andet
  • 4
  • 2303
  • PDF

Jyske bank | Analyse

Opgave 1
Foretag en grundig analyse af den strategiske situation for Jyske Bank, baseret på såvel de interne som eksterne forhold.
- TOWS, blue ocean strategi,
Opgave 2
Analyser købsadfærden for den pågældende målgruppe, ud fra udvalg målgruppe.
- SOR modellen
Opgave 3
Vurder Jyske Banks forretnings- og konkurrencestrategi.
- Porters generiske strategier,
Opgave 4
På baggrund af dine vurderinger i de foregående opgaver, bedes du vurdere hvilken overordnet parameterindsats, som Jyske Bank bør gennemføre i de kommende år.
- De fire P'er

Lavet på:
Erhvervsakademiet Dania
Fag:
Afsætning

Studienets kommentar

International handel og markedsføring 2010.

Uddrag

Konklusion på TOWS-analysen
Jyske Bank har mange ting, som gør, at de udskiller sig fra konkurrenterne. Banken vælger at satse primært på den yngre generation, hvilket er godt, idet især unge ser banken som mere troværdig, engageret og moderne. Det skyldes primært, at banken har satset på en anden måde at drive en bank på, herunder kan f.eks. nævnes fysiske produkter, café hjørner og mere personlig rådgivning, hvilket har medvirket til Jyske Banks unikke identitet. Alt i alt har Jyske Bank rigtig mange gode side i forhold til negative... Køb adgang for at læse mere

Jyske bank | Analyse

[2]
Bedømmelser
  • 08-12-2011
    God inspiration. God længde med masser af information
  • 08-11-2011
    Givet af HHX-elev på 2. år
    Ok til inspiration - men ikke gennemarbejdet.