Jyske Bank | Synopsis
- HHX 2. år
- Erhvervscase
- 10
- 22
- 4602
Jyske Bank | Synopsis
En synopse om Jyske Bank, samt 7 analyser herind under: SWOT-analyse, Omverdensanalyse, De 7 P'er, Brancheanalyse, Regnskabsanalyse, Konkurrentanalyse og Købsadfærd.
I Synopsen indgår: 4 Kritiske succesfaktorer, og til hver af dem, en udfordring, et handlingsforslag og konsekvenser af handlingsforslag.
Opgaven fokuserer på følgende succesfaktorer:
- De har hovedsageligt fokus på Jylland
- Det kan være en mulighed at føre elektronisk rådgivning via, mobil eller internettet
- Jyske Bank skal være uddannet til at rådgive professionelt og give den bedst mulige rådgivning til personen.
- De skal bibeholde deres faste og loyale kunder, og samtidig udvide deres sortiment af produkter til en nyere yngre kundegruppe.
Indhold
Karakteristik af virksomheden
Kritiske succeser faktorer
Virksomhedens udfordringer
Analyse af udfordringer
Handlingsforslag
Konsekvenser af handlingsforslag
Metode
Kildeliste
Bilag 1 - SWOT-analyse
Bilag 2 - De 7 p'er
Bilag 3 - Omverdensanalyse
Bilag 4 - Konkurrentanalyse
Bilag 5 - Købsadfærd
Bilag 6 - Brancheanalyse
Bilag 7 - Regnskabsanalyse
Uddrag
Karakteristik af virksomheden
Jyske bank er en af de største banker i landet, det er en service virksomhed og ejerformen er aktieselskab. Det er en selvstændig bank, med hjemsted i Silkeborg, samt en række af datterselskaber. De er en meget traditionsbunden virksomhed, der ligger stor vægt på at yde god service til faste og loyale kunder. De går meget op i at kunder og medarbejdere, er aktionærer i deres virksomhed. Deres formål med at drive forretningen på denne måde er, at opnå tilfredsstillende produkter, service og priser til deres kundekreds.
Kritiske succeser faktorer
Vi har på baggrund af vores analyser af virksomheden Jyske banks interne og eksterne forhold, vurderet at virksomhedens følgende kritiske succesfaktorer er:
1. De har hovedsageligt fokus på Jylland, og knap så meget på region Sjælland.
2. Det kan være en mulighed at føre elektronisk rådgivning via, mobil eller internettet. Da danskernes hverdag er mere stressende end nogensinde, og vil give bedre fleksibilitet for kunderne. (aktiehandel over mobilen).
---... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind