Virksomhedsanalyse af Jysk fra 2010
- HHX 2. år
- Afsætning B
- 10
- 9
- 1513
Virksomhedsanalyse af Jysk fra 2010
Analyse af virksomheden Jysk skrevet i 2010.
Indhold
1. Hvilken idé bygger Jysk på? 3
Lidt om en ide; 3
2. Værdikæden 3
Lidt om en værdikæde: 3
Figur 1 - 2.2 Værdikæde 4
3. Der er flere forskellige årsager til at Jysk's marked ikke er mættet: 4
4. Vækststrategier 5
Figur 2 - 4.3 Ansoffs vækstmatrix 5
5. Konkurrencefordele 5
6. Konkurrencestrategi 6
Figur 3 - 4.13 Konkurrencestrategi 6
Omkostningledet 6
Omkostningfokus 6
Diifferentiering 6
Fokuseret differtiering 6
7. Vækststrategier for Bolia 8
8. Trin på e-handelen trappen 8
9. Hvorfor begynder Bolia at sælge via butikker ? 9
10. Konkurrencestrategi for Bolia 9
11. Vurdere Bolia's muligheder for succes med salg via butikker 9
Uddrag
1. Hvilken idé bygger Jysk på?
Da Jysk startet op var deres ide; At sælge dyner og sengetøj til den prisbevidste køber. De henvendte sig primært til ”Thifty” køberne. Men da de hurtigt havde en stor markedsandel på sengetøj og dyne salg, blev nød til at udvidet deres produkterkategori, for at blive ved med at øge deres omsætning. Så nu vil deres ide lyde noget i stil som dette; Vi ønsker at sælge mindre produkter til boligens indretning, til den prisbevidste kunde... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind