Opgave om Jensens Bøfhus: Omverden, Værdikæde og SWOT
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 10
- 6
- 1862
Opgave om Jensens Bøfhus: Omverden, Værdikæde og SWOT
Opgave om Jensens Bøfhus.
1. Udarbejd en omverdensanalyse, hvor såvel informationer fra teksterne samt din viden om branchen inddrages. Du er velkommen til også at anvende internettet.
2. Foretag en Værdikæde-analyse af Jensens bøfhus.
3. Opstil en SWOT-analyse og udarbejd her ud fra en ide for Jensens Foods (forretningsgrundlag)
4. Med udgangspunkt i vedlagte artikler om Jensens bøffer vel erobre Tyskland, bedes du finde ud af hvilke eksportmotiver der ligger bagved at åbne restauranter i Tyskland.
5. Beskriv og vurder, hvad man kan bruge en PEST-analyse til hvorfor man fortager sig en PEST-analyse.
Tager udgangspunkt i artiklerne:
Jensen vil sælge bøffer i Tyskland
Rekordresultat for bøfkæde
Skrevet i 2009.
Studienets kommentar
Meget dårligt dansk.
Uddrag
Afhængige omverden (nærmiljø)
Jeg vil gerne starte med kunder: Jensens bøfhus, de mener selv at deres målgruppe er børnefamilier, som Palle Skov Jensen fortæller under ”Jensen vil sælge bøffer i Tyskland”, men de har også andre kunde typer, og det er forretningsfolk.
Jensens bøfhus, har åben 7 dage om ugen både til frokost og aften, det gør at de kan få maksimal udnytte af dagens timer. I teksten får man også at vide at det er for det meste forretningsfolk der kommer og besøger Jensens bøfhus om dagen, altså til frokost, og om aften er det for det meste familier der sidder ved bordene, og 8 % af deres kunder er børn... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind