Jack & Jones | Virksomhedsanalyse
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 10
- 7
- 1362
Jack & Jones | Virksomhedsanalyse
Analyse af virksomheden Jack & Jones.
-Beskriv værdikæden for Jack & Jones
-Indgående logistik
-Produktion
-Udgående logistik
-Markedsføring og salg
-Price
-Promotion
-Place
-Service
-Infrastruktur
-Menneskelige ressourcer
-Teknologi
-Indkøb
-Argumenter herefter hvad der er virksomhedens kernekompetencer
-Hvordan hænger disse kernekompetencer sammen med virksomhedens valg af konkurrence strategi?
-Hvilken rolle spiller SCM for slutbrugerens oplevelse af J & J?
-Leverandører
-Detail handlen
Opgaven er skrevet i 2010.
Uddrag
Beskriv værdikæden for Jack & Jones
Virksomhedens infrastruktur:
Menneskelige ressourcer:
Teknologi:
Indkøb:
Indgående logistik:
Produktion:
Udgående logistik:
Markedsføring og salg:
Service:
Indgående logistik
”Omfatter modtagelse og lagring af de indkøbte råvarer og komponenter”
Jack & Jones er ejet af bestseller, det betyder så at de ikke har nogen indgående logistik da bestseller for produceret deres tøj af lidt over 300 uafhængige leverandører på over 1000 fabriker. Ergo, modtager ikke råvarer, de modtager færdigvarer.
Ingen værdiskabelse
Produktion
”Består af designudvikling og de aktiviteter, der transformere (omdanner) de indkøbte råvare og materialer til færdigvarer”
Da Jack & Jones jo, som forklaret i ”indgående logistik”, modtager alt deres tøj fra leverandører har de derved ingen produktion... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind