SOP om JBS i Dansk A og Afsætning A

  • HHX 3. år
  • SRP (Dansk A, Afsætning A, SOP)
  • 7
  • 28
  • 7478
  • PDF

SOP om JBS i Dansk A og Afsætning A

SOP'et indeholder en reklameanalyse af en reklame fra JBS - SRP'et er skrevet i Dansk A og Afsætning A, og i opgaven gives der bl.a. en virksomhedsanalyse af JBS, og der kigges på deres konkurrenceevne, strategier, og giver en vurdering af deres mulige fremtidige parametermix.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

Indledning 2
2. Virksomhedsbeskrivelse 2
2.1 -Målgruppe 3
2.2 -De 4 P'er 4
2.3 – Delkonklusion på de 4 P'er 5
2.4 – Konkurrence stratergi 6
2.5 - Vækststratergier 7
2.6 – Konkurrencemæssige position 8
2.7 – Delkonklusion 8
3. Analyse af Promotion Parameteren 9
3.1 – Analyse af promotion Mix 9
3.2 - Reklameanalyse 11
3.3 - Delkonklusion 16
4. Vurdering af fremtidige parametermix 16
4.1 Differentiering 16
4.2 Positionering 17
4.3 Produkt 17
4.4 Pris 18
4.5 Place 18
4.6 Promotion 18
4.7 Delkonklusion 19
5.Hovedkonklusion 19
Abstract 21
Litteraturliste 22
Bilag 23 - 26

Uddrag

1.Indledning.
Jeg har valgt at skrive om virksomheden JBS, som er danmarks største producent af undertøj. Jeg valgte JBS fordi jeg synes det virker som en spændende virksomhed.

Ikke nok med at virksomheden er dansk og selvom virksomheden har en kendskabsgrad på 97% i danmark så syntes jeg ikke man hører meget fra dem ude på markedet for underbukser i hvertfald når det gælder den målgruppe som jeg er i nemlig det yngre segment i alderen 17 – 35 år, af egen erfaring når jeg har fortalt om jeg skulle skrive om JBS er der mange der har spurgt ”hvad er det for en virksomhed?”, så ungdommen, og en del af vores ældre befolkning, ved ikke hvad JBS er for en virksomhed, og hvad der ligger bag virksomheden, så derfor ville jeg gerne finde ud af hvor de markedsfører sig og hvordan de gør det på det danske marked.

Jeg benytter mig af en reklamekampagne fra JBS som jeg syntes virkede utroligt spændende, og noget jeg godt kunne tænke mig at arbejde videre med, så derfor valgte jeg JBS som den virksomhed jeg ville arbejde med. I min opgave vil jeg komme ind på virksomhedens brug af blandt andet de 4 P'er, virksomhedens konkurrence stratergi og vækststratergi samt deres konkurrencemæssige position på det danske marked dette vil jeg gøre for at gøre rede for virksomhedens strategiske situation på det danske marked med en særlig beskrivelse af de 4 p'er.

Jeg vil også komme ind på hvordan virksomheden benytter sig af promotion parameteren, blandt andet ved at lave en reklameanalyse af en selvvalgt reklame. Til sidst i opgaven vil jeg komme med min vurdering af fremtidige parametermix i forbindelse med virksomhedens positionering på det danske marked... Køb adgang for at læse mere

SOP om JBS i Dansk A og Afsætning A

[6]
Bedømmelser
  • 11-03-2012
    Givet af HHX-elev på 3. år
    God opgave, kan helst klart bruges, dog nogen store fejl hist og pist.
  • 16-02-2012
    Den er fin nok, hjælper en til at få nogle ideer.
  • 18-05-2014
    SRP'en giver god inspiration
  • 27-03-2014
    .....................

Materialer relateret til SOP om JBS i Dansk A og Afsætning A.