Informationskampagne - DGI

  • HTX 2. år
  • Kommunikation/It C
  • 12
  • 8
  • 3105
  • Word2007

Informationskampagne - DGI

Kommunikation/IT rapport om en informationskampagne til DGI, indeholdende et webbanner og en plakat. Til rapporten er der brugt grundig argumentation for design, samt en (slavisk) sepstrups 8-trins model.

Indhold

Indledning 2
Sepstrups 8-trins model 3
1: Kan problemet løses med information? 3
2: Målsætninger & målgrupper 3
3: Valg af informationsstrategi 3
4: Hvad skal der siges? 4
5: Hvordan skal det siges? 4
6: Hvor skal informationen placeres? 4
7: Vurdering af effekten 4
8: Vurdering af omkostninger 5
Plakat 5
Webbanner 5
Produkt 5
Plakat 5
Webbanner 8
7: Vurdering af effekten (Genoptagelse) 8
Konklusion 9
Kilder 9

Uddrag

Indledning
Projektet du nu skal til at læse om er lavet ud fra nogen faste rammer der på forhånd var sat. Jeg har haft nogle forskellige muligheder, men uanset mine egne valg ligger disse ting fast:
- Der skal laves en informationskampagne i A4 format og som webbanner
- Informationskampagnen skal reklamere for et af tre cases:
o Spænd sikkerhedsselen!
o Spis fisk to gange om ugen
o Dyrk motion mindst 30 min. om dagen
- Projektet rettes til en af disse målgrupper:
o Unge kvinder: 18 til 25 år
o Børnefamilien: 30 til 45 år med børn op til 10 år
o De ældre: 68 år og ældre
- Krav om inddragelse af Sepstrups 8-trins model
Ud fra disse krav har jeg valgt at arbejde med de 30 minutters motion om dagen, mens jeg henvender mig til unge kvinder i alderen 18-25 år.
Du kan i rapporten læse om de overvejelser der har været i forbindelse med dette, samt se de færdige produkter.

Sepstrups 8-trins model
Jeg vil her prøve slavisk at bruge Sepstrups 8-trins model til at beskrive informationskampagnen som jeg har tænkt den:
1: Kan problemet løses med information?
Ja, det kan det til en vis grad. Jeg har valgt at arbejde med ”30 minutter om dagen”, hvilket er en sætning alle kender. Alle ved de burde motionere, og det er få der tager sig sammen. Det kan være mange ting der gør at folk ikke får gjort det: Tidsmangel, plads, mangel på hjælp og støtte, manglende motivation – Ikke desto mindre ønsker rigtig mange af disse at komme i gang. En informationskampagne kan derfor være startskuddet for mange til at komme i gang, eller i hvert fald kigge nærmere på sagen. Der er selvfølgelig også folk der ikke kan nås – Folk der ikke ønsker, eller ikke tror de har behov for motion, vil være helt ..... Køb adgang for at læse mere

Informationskampagne - DGI

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.