IKEA - intern analyse

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 3
  • 650
  • PDF

IKEA - intern analyse

Et marketingprojekt om virksomheden: IKEA.

Indhold

SW-analyse
IKEA's produkter
Deres historie

Uddrag

IKEA
IKEAS idé; er at skabe en bedre hverdag for de mange mennesker. Deres forretningsidé understøtter denne idé ved at tilbyde et bredt sortiment af veldesignede og funktionelle boligindretningsprodukter til priser, der er så lave, at så mange som muligt har råd til at købe dem.
IKEA vil gerne hjælpe befolkningen til at have råd til kvalitetsmøbler. Derfor har de valgt at lave en kvalitetsbevist og veldesignet kollektion. Deres sortiment er funktionelt, så hele befolkningen kan have nytte af den. De vil gerne ud til så bred en gruppe som muligt og har derfor valgt de lave priser, så alle indkomstgrupper har mulighed for at købe deres produkter. På denne måde kan alle, rig og fattig, køber moderne inventar uden at vælte deres budget. IKEA's møbler kendetegnes også ved, at køberen ofte selv skal samle dem. Dermed spares penge og lagerplads, og IKEA kan derfor sælge deres varer billigere end så mange andre møbelforhandler.
IKEA bruger udtrykket; ”en bedre hverdag for de mange mennesker”, dette bekræftes også af, at IKEA nu er blevet så stort, at de har butikker i 44 lande og områder, de forventer at udvide deres markeder til bl.a. Japan og Rusland. På denne måde kan de... Køb adgang for at læse mere

IKEA - intern analyse

[12]
Bedømmelser
  • 03-03-2011
    Givet af Elev på 1. år
    det er udmærket og jeg er rigtig glad for jeg nu kan få en stort hjælp til mine lektier
  • 28-05-2013
    Givet af Pædagogstuderende på 3. semester
    Ikke en særlig god opgave hvis du spørger mig :) flere stavefejl og lavt niveau
  • 01-05-2013
    Givet af Lærerstuderende på 3. år
    Lidt tynd, men ok til at arbejde videre fra.
  • 17-05-2011
    Knap så god en opgave. Den var ikke særlig omfattende.