IT projekt om Café Fry

  • HHX 2. år
  • It B
  • Ingen givet
  • 25
  • 7685
  • Word2003

IT projekt om Café Fry

Eksamensprojekt fra 2008 udarbejdet på 2. år, hvor vi afslutter IT på B niveau. Omhandler Cafe Fry i Herning. Der udarbejdes en kundedatabase med e-mailnyhedsbrev og en ny hjemmeside.

Problemformulering
Café Fry ligger i Herning på Bredgade 49, og kendes mest bare under navnet Fry, desværre er caféen gemt lidt af vejen, så det er svært for en uvis person, at finde frem til stedet.
Café Fry er et hyggeligt, og ikke særlig stort, opholdssted for unge mennesker primært i alderen 16-32. Om dagen er det en hyggelig café som sælger frokoster. Men i dagene torsdag, fredag og lørdag, lukker caféen af for folk under 18 år, og servere øl og diverse former for alkohol, og har åben til klokken 02.00 om natten.
Café Fry er et meget hyggeligt, intimt og specielt sted, hvor man med det samme man sætter sig, kan føle sig afslappet og velkommen med det samme.

Indhold

Problemformulering 2
Indledning . 2
Introduktion om hjemmesider 2
Målgruppe 3
Hjemmesidens opbygning 4
• navigationsstruktur 4
• valg af tabeller 5
• farverne på webstedet 5
• simpelt design 6
• troværdighed 7
• brugervenlighed 7
• 5 gyldne regler 8
• wysiwyg 9
• gestaltlovene 10
• grafik-formater 10
• tænke højt test 12
Programmer 12
Copyright 13
E-handel 14
• e-handelsloven/e-mærket 15
Handelsproces 16
Scm 17
Hyperlink 18
Cafe frys databaser 19
• tilmelding 19
Udviklingen af databasen 21
• udviklingsmodellen fakir 21
Databasens opbygning 22
• tabeller 22
• normalisering og relationer 22
• forespørgsel 23
• brugerfladen i databasen 23
• brugervenlighed for databasen 23
Konklusion 25

Uddrag

Indledning
Vi har valgt at arbejde med Café Fry, da det er et sted vi selv meget kommer, og et samlingspunkt for mange unge i Herning og omegn.
Vi mener der er en række muligheder på Café Fry, som på nuværende tidspunkt ikke bliver udnyttet, som det burde.
Vi vil lave en database, hvor det er muligt for kunderne, at tilmelde sig caféens nyhedsbrev. Som både bliver en fordel for medarbejderne og kunderne. Derefter vil vi uarbejde en ny og lettere tilgængelig hjemmeside, hvor det er muligt for kunderne at få deres ønsker opfyldt, efter de behov som de har, når de besøger hjemmesiden.

Introduktion om hjemmesider
I dag er det meget udbredt for virksomheder, som for private, at have en hjemmeside. For virksomhederne er det en fordel at have en hjemmeside, da det giver brugerne mulighed for at se, hvad virksomheden byder på af serviceydelser og produkter. Samtidig er det også tids- og resurse besparende for virksomheden at have en hjemmeside.
Ser man på privatpersoner, bruger de ofte nettet til at lægge billeder ud, da der faktisk er mange der tager amatør billeder, af forskellige oplevelser de har haft.
Af de unge mennesker er der mange, der vælger at tage på interrail, for at holde kontakt med familie og venner, har de så opbygget et forum på en hjemmeside, hvor de kan skrive om alle deres oplevelser. Internettet er hjemmesider. Hvis ikke der er hjemmesider, kan man ikke bruge Internettet. Alt hvad du laver på nettet er opbygget på en hjemmeside.
Når man opretter et websted, er det dog vigtigt at stille sig selv nogle spørgsmål først. Når man opretter et websted, er det lidt det samme, som at lave en reklame. Man skal først finde de basale ting, som varen, produktet eller firmaet omhandler. Og med det mener vi, at man skal opbygge sit website efter hvilken målgruppe man har segmenteret, hvilket budskab man vil have igennem til slutbrugeren og hvordan får du det bedst muligt fortalt.
Når man som bruger er ude og kigge efter butikker på nettet, er det altid de første 3-4 sekunder, der afgør om man er interesseret i hjemmesiden. Derfor er det vigtigt for afsenderen at sende det rigtige signal, alt efter hvilken målgruppe man har udvalgt. Ud fra ovenstående vil vi komme ind på nogle forskellige emner om regler, love, databaser og andet som tilhører opbygning af en hjemmeside... Køb adgang for at læse mere

IT projekt om Café Fry

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette produkt.