IKEA Caseopgave i Salg og Service

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Studienet.dk.

IKEA Caseopgave i Salg og Service

Eksamensopgave i Salg&Service/Afsætning C om IKEA. Opgaven kommer ind på:

Fastlæggelse af målgruppe
Mål for markedsføringsplan
De 4 P'er
Markedsføringsplan
B2B

Uddrag

Opgave 1: Fastlæggelse af målgruppe
Virksomheden IKEA skal fremskaffe nogle informationer om deres soveværelse møbler for at have identificeret den målgruppe, som hele markedsføringsplanen skal rettes imod. Virksomheden skal anvende primære/interne data. For at indsamle primære data, kunne virksomheden anvende internetinterview på deres hjemmeside. De kunne f.eks. køre en kampagne med, hvis man går ind og udfylder et spørgeskema inde på internettet, så kunne man få 10 – 15 % rabat på de møbler man køber hos virksomheden. For at kunne fremskaffe interne data, skal man i virksomheden kontakte sælgeren, da det er sælgeren der nærkontakt til kunderne og har derfor større viden om hvad kundernes behov og ønsker om produktet. Man kan blandt andet kontakte regnskabsafdelingen, for de har adgang til database med der indeholder oplysninger om kunderne. De kunne blandt andet høre om hvor mange kunder der køber møbler? Hvornår har de sidst købt noget? Man kunne evt. ... Læs mere

IKEA Caseopgave i Salg og Service

[28]
Bedømmelser
  • 22-03-2011
    Givet af Elev på 2. år
    Fylder ikke meget, er helt som de andre opgaver der ligger, men noget kan bruges.
  • 06-06-2011
    Det er en meget fin opgave som jeg kan bruge til noget. mange tak til den person som har lagt den ind :-)
  • 15-12-2013
    Givet af Elev på 2. år
    ........................................................................
  • 27-02-2013
    Kunne bruge en del fra opgaven :) tak