Hjem-Is - PEST Analyse og Værdikæde
- HHX 1. år
- Erhvervscase
- 12
- 8
- 2978
Synopsis: Hjem-Is - PEST Analyse og Værdikæde
Opgaven indeholder en PEST analyse og værdikædeanalyse af Hjem Is, hvor der bl.a. kigges på omverdensforhold, værdikædeen via den dybdegående model, og E-handel.
Opgaven er skrevet i 2008.
Lærers kommentar
Denne aflevering var klassens bedste, og blev af læreren udtrykt som "Sådan her skal man gøre!"
Indhold
Hjem-Is
1. Hjem-Is' fjernmiljø og hvordan påvirker disse forhold virksomheden
2. Værdikædeanalyse for Hjem-IS
- Primære Aktiviteter:
- Støtteaktiviteter
3. Hjem-Is' placering på E-handel trappen
Uddrag
"Hjem-Is:
Hjem-Is er Danmarks største is-fabrik, og har geografisk placering i Esbjerg. Hjem-Is sælger til Skandinavien og en stor del af Europa.
Virksomheden Hjem-Is startede i 1976, på baggrund om ideen af salg direkte til forbrugeren. Hjem-Is er et af Danmarks kendteste mærker, og det er lykkedes Hjem-Is at få næsten enhver dansker til at kende deres karakteristiske Hjem-Is klokke. Hjem-Is differentiere sig fra mange andre is virksomheder ved at tilbyde en meget god kvalitet af is.
1. Hjem-Is' fjernmiljø og hvordan påvirker disse forhold virksomheden:
Når man skal se på en virksomheds fjernmiljø, kan man tage udgangspunkt i omverdensmodellen, som indeholder både nærmiljøet og fjernmiljøet. Hvis man kun vil tage udgangspunkt i de vigtigste faktorer i en virksomheds fjernmiljø, vil det også være relevant at foretage en PEST analyse af virksomheden. I PEST-analysen tager man derved også fat i de vigtigste faktorer som indgår i omverdensmodellen..."... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind