Hjem-Is - PEST Analyse og Værdikæde

Se flere bedømmelser 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 (5 bedømmelser)
Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Studienet.dk.

Uddannelse

HHX 1. år

Fag

Erhvervscase

Karakter

12

Antal sider

8

Antal ord

2978

Filformat

PDF

Synopsis: Hjem-Is - PEST Analyse og Værdikæde

Opgaven indeholder en PEST analyse og værdikædeanalyse af Hjem Is, hvor der bl.a. kigges på omverdensforhold, værdikædeen via den dybdegående model, og E-handel.

Lærers kommentar
Denne aflevering var klassens bedste, og blev af læreren udtrykt som "Sådan her skal man gøre!"

Indhold
Hjem-Is
1. Hjem-Is’ fjernmiljø og hvordan påvirker disse forhold virksomheden
2. Værdikædeanalyse for Hjem-IS
- Primære Aktiviteter:
- Støtteaktiviteter
3. Hjem-Is’ placering på E-handel trappen

Uddrag
"Hjem-Is:
Hjem-Is er Danmarks største is-fabrik, og har geografisk placering i Esbjerg. Hjem-Is sælger til Skandinavien og en stor del af Europa.

Virksomheden Hjem-Is startede i 1976, på baggrund om ideen af salg direkte til forbrugeren. Hjem-Is er et af Danmarks kendteste mærker, og det er lykkedes Hjem-Is at få næsten enhver dansker til at kende deres karakteristiske Hjem-Is klokke. Hjem-Is differentiere sig fra mange andre is virksomheder ved at tilbyde en meget god kvalitet af is.

1. Hjem-Is’ fjernmiljø og hvordan påvirker disse forhold virksomheden:
Når man skal se på en virksomheds fjernmiljø, kan man tage udgangspunkt i omverdensmodellen, som indeholder både nærmiljøet og fjernmiljøet. Hvis man kun vil tage udgangspunkt i de vigtigste faktorer i en virksomheds fjernmiljø, vil det også være relevant at foretage en PEST analyse af virksomheden. I PEST-analysen tager man derved også fat i de vigtigste faktorer som indgår i omverdensmodellen..."... [læs mere nu]