Hi-Fi Klubben Vejle | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 8
  • 2353
  • PDF

Hi-Fi Klubben Vejle | Afsætning A

Problemformulering

Vi vil i denne rapport, som omhandler Visuel Markedsføring følge op på alle de emner som vi har arbejdet med i vores VOF - periode. Vi har valgt udvalgsbutikken Hi - Fi klubben i Vejle, som vi vil arbejde med. Vi vil udarbejde en sammenhængende opgave hvor vi vil komme ind på ned stående punkter. Vi vil gå ned i Hi - Fi Klubben og undersøge hvordan deres gangbaner er, hvordan de anvender der hylder og deres belysning. Vi vil også undersøge hvordan de anvender deres facader.

• Bruger Hi - Fi Klubben visuel markedsføring og hvordan?
• Hvem er deres målgruppe?
• Hvordan er deres visuelle profil / butiks profil?
• Hvordan bruger de skiltning i deres butik?
• Hvordan er deres butiksmiljø?
• Hvordan er deres butiksindretning?
• Hvordan er butikkens beliggenhed?
• Hvordan påvirker butikken ved hjælp af space management salget af en bestemt vare?

Indhold

Problemformulering
Opgave 1
Opgave 2
Opgave 3
Opgave 4
Opgave 5
Opgave 6
Sammenligning med Fona
AIDA modellen
Kilder

Uddrag

Opgave 1:
Grundparametrene i Hi-Fi Klubben er bl.a.

- Produkt og kvalitet
- Pris
- Sortiment
- Service

Produkt og kvalitet: Hi-Fi Klubbens produkter er alle sammen af høj kvalitet. Deres produkter, er meget bedre end f.eks. hvis man går ind i Fona eller Merlin, så er det en anden slags kvalitet og produktet er også billigere. Det er selvfølgelig ikke fordi det er dårlige produkter, men Hi-fi klubbens er bare meget bedre og det er også meget velholdte ting de har. Det er storskærme og meget andet, men det er meget dyre ting. Hvis man vil ind og investere i f.eks. en storskærm, skal man nok regne med at komme af med en 40.000 kr. Hvis det ikke er mere. Hi-fi klubben går meget ind for at det er god kvalitet og de viser også folk, hvis der er noget som kunden har kigget på hvordan det så virker og hvor god en kvalitet det er. Og det er det kunderne sætter pris på, for så ved de hvad de går ind for. Som sagt så er det meget dyre ting de sælger men som jeg skrev så er det jo også en god kvalitet. Deres service er god i Hi-fi klubben, når der kommer en kunde ind viser de lidt hvad der er af ting, hvor gode og hvor fede de er. Og så har de et lille smart bord, hvor de kan sidde sammen med kunden og diskutere produktet og så hvis de føler det er lige noget for dem, ja så for de en lille kop kaffe og så bliver det hyggeligere og måske vil de købe lidt mere. Men ellers så er ekspedienten altid smilende og glad. Og selvfølgelig også i møde kommende. De er meget positive og de er altid retfærdige over for kunderne og det jo også sådan de skal være. For ellers mister de kunder... Køb adgang for at læse mere

Hi-Fi Klubben Vejle | Afsætning A

[12]
Bedømmelser
  • 29-11-2006
    Der er en del fejl i opgaven men samtidigt er indholdet okay. Opgaven er godt behandlet i en god rækkefølge mht. de forskellige punkter
  • 03-02-2010
    Rigtig god opgave, i kommer en og vender nogle gode ting, thumps up
  • 31-01-2008
    udmærket
  • 30-11-2006
    nogenlunde

Materialer relateret til Hi-Fi Klubben Vejle | Afsætning A.