SOP om Harboe Bryggeri A/S i Dansk og Afsætning A

  • HHX 3. år
  • SRP (Dansk A, Afsætning A, SOP)
  • 10
  • 36
  • 10598
  • PDF

SOP om Harboe Bryggeri A/S i Dansk og Afsætning A

SOP om Harboe Bryggeri A/S og Markedsføring Af Harboes Cider På Det Danske Marked, hvor opgaven er fremstillet i fagene Dansk A og Afsætning A - i opgaven undersøger jeg eksterne og interne forhold for Harboe Bryggeri A/S, og foretager bl.a. en analyse af branchen. Slutteligt kigger jeg på positionering af virksomheden på det danske marked.

Lærers kommentar

Flot opgave - men den skal være kortere.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

1.1 Indledning 5
2.1 Intern beskrivelse af Harboe Bryggeri A/S 6
2.2 Ekstern beskrivelse af Harboe Bryggeri A/S 8
2.3 Beskrivelse af det danske cidermarked 9
2.3.1 Kotlers Attack Strategy 11
3.1 Analyse af det danske cidermarked 11
3.2 Michael Porters five forces - brancheanalyse 13
3.3 Analyse af Harboes hjemmeside 16
3.3.1 Afsenderportræt 17
3.3.2 Genrebestemmelse og indholdsbeskrivelse 17
3.3.4 Intention og budskab 18
3.3.5 Målgruppeportræt 18
3.3.6 Virkemiddelsanalyse 18
3.3.6.1 Navigation 19
3.3.6.2 Brugervenlighed 20
3.3.6.3 Åbenhed og nytteværdi 21
4.1 Harboe Bryggeri A/S' målgruppe 23
4.1.1 S-M-U-K model 23
4.1.1.1 Det unge segment (18 – 25 år) 24
4.1.1.2 Det ældre segment (30 – 35) 25
5.1 Harboe Bryggeri A/S' positionering 27
6.1 Internetmarkedsføring 28
7.1 Konklusion 31
8.1 Litteraturliste 33

Uddrag

"1.1 Indledning:
Jeg har valgt at skrive i fagene dansk og afsætning i mit studieretningsprojekt. Jeg vil i dette projekt interessere mig for virksomheden Harboe Bryggeri A/S. Jeg vil begynde med at se på Harboe Bryggeri A/S fra det interne og eksterne aspekt.

Jeg vil først beskrive virksomheden internt, med et særligt fokus på deres to nye ciderprodukter ved hjælp af modellen Værdikæden. Efterfølgende vil jeg se mere objektivt og eksternt på Harboe Bryggeri A/S ved at benytte mig af Omverdensmodellen. Her vil jeg kigge på, hvordan faktorer som økonomi og demografi påvirker Harboe Bryggeri A/S.

Dernæst vil jeg beskrive det danske cidermarked i form af udregnede tabeller. Jeg vil derefter analysere, hvor attraktivt det danske marked er for Harboe Bryggeri A/S. Her vil jeg benytte Michael Porters teori og analysere branchen ud fra forskellige aspekter derfra.

Herefter vil jeg udarbejde en analyse af Harboe Bryggeri A/S' hjemmeside, hvor jeg vil tage udgangspunkt i en relevant metode fra www.textanalyse.dk. Afsluttende vil jeg derfor kunne vurdere Harboe Bryggeri A/S' målgruppe og positionering.

Jeg vil fastsætte deres målgruppe igennem en S-M-U-K model, hvorefter jeg vil vurdere, om Harboe skal bibeholde deres nuværende målgruppe, eller om de skal afvige fra denne og vælge et helt andet segment. Til sidst vil jeg komme med forslag til, hvordan internetmarkedsføring i form af Harboes hjemmeside kan anvendes i markedsføringen af det nye ciderprodukt."... Køb adgang for at læse mere

SOP om Harboe Bryggeri A/S i Dansk og Afsætning A

[2]
Bedømmelser
  • 21-11-2011
    Fin fin opgave :) Mange gode oplysninger som var særdeles brugbare !
  • 14-12-2011
    Givet af HTX-elev på 2. år
    gooood opgave. lige hvad jeg manglede for at kunne få inspiration

Materialer relateret til SOP om Harboe Bryggeri A/S i Dansk og Afsætning A.